• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TOMTOM GPS

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: TOMTOM GPS

Min GO 60 har blivit irriterande!!
Varje gång den startas kommer det upp ett meddelande:

Vi skulle vilja samla en del information om hur du använder navigeringsenheten.Informationen lagras på den här enheten tills vi hämtar den.Vi använder informationen anonymt till att förbättre våra produkter och tjänster.[/SIZE][/COLOR]

Vill du hjälpa oss att tillåta det? Och sen : JA :Nej

SLUT CITAT

För att TomTom inte ska skicka dödsstrålar som jag har skrivit om att jag mistänkar har jag gått med på ett JA.

Problemet är att meddelandet kommer varje gång TomTom startas.HJÄLP!!
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: TOMTOM GPS

Hej, just nu känns det inte bra Bennsan, eventuellt kommer jag att sprida grus i maskineriet för dig och det är inte alls roligt. :(

Läser man under "Note" i den här länken så ser det ut som din nya gps är med i listan av de navigatorer som inte accepterar att man installerar fler pois.
How can I install or remove third party POIs?

Hoppas jag har fel eller att jag missförstått situationen eller att det finns en väg runt det.

mvh jocke

Tillägg, jag ser nu att KalleiViken skrev om det i inlägg 35, så mitt svar blev bara en upprepning.

Nu har jag varit i kontakt med TOMTOM's support & som svarade som följer : Det är numera endast modellerna CAMPER & CARAVAN samt PRO TRUCK som går att kompletteras med OV.2-filer. TOMTOM har fått ett stort antal förfrågningar om detta & märker av detta i antalet sålda enheter. Det jobbas fn. på en programuppdatering som gör det möjligt att lägga OV.2-filer i alla nyare modeller med slot för minneskort. Förändringen tror man genomförs inom kort. Så det är bara att avvakta.

Bennie
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: TOMTOM GPS

I så fall var det ett besynnerligt svar jag fick. När var du i kontakt med dom? Jag pratade med dom idag.

Enligt TOMTOM's hemsida så verkar det som att bara TOMTOM GO 6000, 5000, 600, 500, 60, 50, 40, GO LIVE Camper & Caravan samt PRO 5150 TRUCK LIVE numera tillverkas & saluförs vad gäller bilnavigation.

Bennie
 
Senast ändrad:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: TOMTOM GPS

För ca 2 veckor sedan.
De jag räknat upp är "gamla" GPS-er som gått ur tillverkning men som finns att köpa fortfarande. På sikt kommer bara GO LIVE Camper & Caravan att vara tillgängliga för oss i husbil som vill kunna ladda ner egna POI.
Den jag talade med var lite irriterad över att jag var kritisk till TTs policy beträffande POI-er.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: TOMTOM GPS

Då stämmer nog det som supporten sa till mej. En programuppdatering är på gång som gör det möjligt för alla nya modeller med slot för minneskort att lägga in egna POI'er.

Bennie
 
Toppen