• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp att hitta svensk manual till CI Cipro

F

F.d. 26013

Guest
Hej ,jag är ny medlem och önskar hjälp med att få info.
om vår husbil.
Vet ngn var jag kan hitta manual/instruktionsbok på svenska för
Fiat CI Cipro 35 -03.
Med vänlig hälsning Anders
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Hjälp

Välkommen till HBK, hoppas att du skall trivas!

Ärligt talat är de manualerna inte mycket att ha, tyvärr.
Vi har en CI Cipro 55 2005 och manualerna är inte till mycket hjälp.

Men kolla om inte Bengt i Örkelljunga kan hjälpa dig. De har varit generalagent och säljer fortfarande CI.

//Stefan

(PS. Du hade tur att jag tittade på detta inlägget. Jag läser sällan i trådar med intetsägande rubrik. Hade rubriken varit : "Hjälp att hitta svensk manual till CI Cipro" hade jag sett den direkt. - Kort sagt rubriken är viktig för att bli sedd här, bara ett tips. :) )
 
F

F.d. 26013

Guest
Sv: Hjälp

Ok,tack så mycket ändå.Det är väll inte så jättemycket jag behöver läsa mig till i manualen.
Men vill då passa på att fråga,vad är den stora strömbrytaren till som sitter till vänster om bodels panelen? Och hur tömmer man vattentanken,eller är det bara genom brytaren tillvärmepaketet.Anders
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Hjälp att hitta svensk manual till CI Cipro

Brytaren på panelen är troligen värmare till gråvattentanken.
Jag har sådan också och det finns ingen annan funktion som känns trolig.
Det står en dekal vid dörren på vår bil som säger att den har ett vinterpaket och i det ingår uppvärmd gråvattentank.

Om vattentanken töms på samma sätt som på vår, så är det en kulventil, med förlängning, som sitter bredvid vattentanken, inne vid väggen.
Vrider du den ett kvarts varv så börjar det rinna under bilen.

På min bil finns ett extra vattenuttag i luckan för vattenpåfyllningen. Där är vattnet under tryck (till för utvändig dusch), så det går mycket fortare att tömma tanken genom att koppla på en slang där.

//Stefan
 
F

F.d. 26013

Guest
Sv: Hjälp att hitta svensk manual till CI Cipro

Hej, jag har läst i annonser att det skall vara uppvärmd tank,och det är det så klart. :swoon:Jag har en främre och en bakre gråvattentank,man kan ju undra varför det är så.En för duschen och en för kök.Undrar samtidigt om det är värme i båda?
Ang tömmning av vattentanken så hade jag faktiskt hittat den förlängda kranen innan, men kunde inte tro att man tömde hela tanken med denna.
Tack så mycket för svar och tips/ Anders
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Hjälp att hitta svensk manual till CI Cipro

Två gråvattentankar, är du säker?
Vår bil har en stor gråvattentank under bilen längst bak.
Däremot har vi två färskvattentankar. En mindre bak i garaget och den stora under soffan. Vid väggen under bordet finns en omkopplare mellan dessa tankar (framför avtappningskranen).
Vi använder bara den stora tanken, mest för att det inte funnits behov av två. Plus att det är lite bökigt att komma åt omkopplaren.

//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 26013

Guest
Sv: Hjälp att hitta svensk manual till CI Cipro

Hej, jodå det är två tankar med snabböppning.En längst bak och den andra under köksdelen.
 
Toppen