• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vatten pumpen går hela tiden

F

F.d. 52982

Guest
Hej
Min vatten pump går hela tiden. Har bytt pump men samma sak. Pumpen är dränkbar. Har kollat 2 kranar med microbrytare,verkar okej. Däremot hittar jag ingen brytare i duschkranen. Alla känns stängda.
Finns det något samlingsrelä från kranarna som ger start inpuls till pumpen?
Vi körde över en vägbula som vi inte såg, så det blev en kraftig stöt. Sen dess har pumpen gått hela tiden.
Med vänlig hälsning
Stefan

Fiat Burstner nexxo 720
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Vatten pumpen går hela tiden

Har du tittat på toaspolningen? Jag antar att det inte minskar vatten fast pumpen går? Det borde ju finnas en sammankopplingspunkt från alla brytare i kranarna men bara gissar. Hittar du den kan man ju koppla bort en i taget och se när pumpen slutar att gå. Kommer du åt att mäta på kablarna i kranarna med en voltmeter? Då borde du se vilken som uppför sig olikt dom andra.

Lycka till
 
F

F.d. 52982

Guest
Sv: Vatten pumpen går hela tiden

Dusch kranens kablar verkar sitta bakom väggen. då måste man väl montera ner den. Känns lite jobbigt. Skulle väl tro att det är den som krånglar.
Har kollat toalettens pump.
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Vatten pumpen går hela tiden

Vet inte hur din kran ser ut men jag kommer åt min kran på framsidan. Om det är bökigt, försök hitta den gemensamma kopplingsplinten så du kan hitta vilken kran som är fel
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Vatten pumpen går hela tiden

Ingen duschkran i garaget? Lätt att något ramlar emot den om du har en där. Jag har satt en snodd över våran så att man inte kommer åt den av misstag.
Vi råkade ut för att två kabelskor ovanpå tanken kom emot varandra så att vattenpumpen gick hela tiden.
 
F

F.d. 4556

Guest
Sv: Vatten pumpen går hela tiden

Har också haft problem med att vattenpumpen gick igång it id o otid. Efter mycken felletning hittades en läcka invid en slang från varmvattenberedaren.Blev till sist ett försäkringsärende då hela golvet i husbilen var fuktskadat underifrån o fick bytas ut.

Kenneth
 
F

F.d. 52982

Guest
Sv: Vatten pumpen går hela tiden

Tack för tipset med beredaren.
Kände att en 2011 skulle börja läcka där..hmm...men man vet ju aldrig.
Har i alla fall löst problemet.
Var ute och googlade lite(mycket) och fick en del tips.
Tack
Med vänlig hälsning
Stefan
 
Toppen