• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Cykelväskor till minicyklar?

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Vi har fått med oss två nya hopfällbara minicyklar (20 tum), men har inte hittat några lämpliga cykelväskor. Den sadelväska jag har passar till en fullstor cykel men går inte använda på dessa små cyklar. Vi letade på Biltema i Halmstad i går, men inte heller där fanns något lämpligt.
Någon som har tips om någon lämplig väska (eller korg?) att fästa på en så liten cykel?

aake
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Cykelväskor till minicyklar?

I en välsorterad cykelaffär, Sven Jönssons i Billesholm, fanns det mycket att välja på. Vi fastnade för en korg ovanpå pakethållaren till den ena cykeln och väskor till den andra. Korgen sitter med lås men går lätt att ta loss och därmed t ex tas med in i affären. Väskorna tas lätt av när vi stuvar in cyklarna i garaget.
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: Cykelväskor till minicyklar?

Vi har fått med oss två nya hopfällbara minicyklar (20 tum), men har inte hittat några lämpliga cykelväskor. Den sadelväska jag har passar till en fullstor cykel men går inte använda på dessa små cyklar. Vi letade på Biltema i Halmstad i går, men inte heller där fanns något lämpligt.
Någon som har tips om någon lämplig väska (eller korg?) att fästa på en så liten cykel?

aake

Hittade cykelväskor på Claes O. Passade perfekt till min nya lilla Eco Ride i alla fall. Fästes på pakethållaren med kardborre. Dubbelsidig. En väska på varje sida om bakhjulet.
 

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
801
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Sv: Cykelväskor till minicyklar?

Dessa små cykelkorgar är inköpta hos Biltema (i Göteborg)
 

Bilagor

  • 049.JPG
    049.JPG
    2,3 MB · Visningar: 12
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Cykelväskor till minicyklar?

Hittade cykelväskor på Claes O. Passade perfekt till min nya lilla Eco Ride i alla fall. Fästes på pakethållaren med kardborre. Dubbelsidig. En väska på varje sida om bakhjulet.
Jag hittar inte något sånt på clas Olsson. Har du möjligen artnr
Mvh curt
 
Toppen