• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tänker skaffa solceller

F

F.d. 55616

Guest
Funderar på att skaffa solceller till nya husbilen. När vi var på Nolia mässsan träffade vi en säljare av bla solceller, han kom från Ljusdal, tyvärr minns vi inte hans namn och adress, finns det någon som kan hjälpa oss med att få tag på honom.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
 
F

F.d. 55616

Guest
Sv: Tänker skaffa solceller

Har nu gått drygt 1 dygn sen jag ställde min fråga och över 200 har kollat.
Det mäste väl finnas någon i klubben som kan ge mig svar??????????
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Tänker skaffa solceller

Om du vill kan du betala både 5 och 10.000:- för paneler i Sverige eller så betalar nå'n tusenlapp i Tyskland.
Prevent GmbH.
T.o.m frakten är billigare från Tyskland. Har själv beställt mina paneler därifrån (2x90W) med C-TEK D250S Dual (köpt i Sverige).
24 Volt har bra priser för att vara Sverige, kolla frakten då svenska speditörer är bland dom dyraste i världen och kan förstöra en i övrigt bra affär.

Peter :)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Tänker skaffa solceller

Har nu gått drygt 1 dygn sen jag ställde min fråga och över 200 har kollat.
Det mäste väl finnas någon i klubben som kan ge mig svar??????????
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif

Det skulle ju kunna vara så, att ingen av dem, som var på Nolia, och som dessutom läst ditt inlägg, vet vem du frågar efter.... - eller?
Själv var jag inte där, så jag kan tyvärr inte hjälpa till.
 

Agge&Micke

HBK Medlem
Inlägg
790
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2024
Sv: Tänker skaffa solceller

Om du vill kan du betala både 5 och 10.000:- för paneler i Sverige eller så betalar nå'n tusenlapp i Tyskland.
Prevent GmbH.
T.o.m frakten är billigare från Tyskland. Har själv beställt mina paneler därifrån (2x90W) med C-TEK D250S Dual (köpt i Sverige).
24 Volt har bra priser för att vara Sverige, kolla frakten då svenska speditörer är bland dom dyraste i världen och kan förstöra en i övrigt bra affär.

Peter :)

Annars har man otur som jag beställde ett paket 100 watt från Prevent som skickade iväg det så jäkla dåligt emballerat så Ups förstörde solcellen under transporten och nu skyller Ups på prevent och vägrar att ersätta mig och Prevent är så jäkla trevliga så dom vägrar att svara på mina mail fortsättningsvis kommer jag att köpa på hemmaplan för det är jäkligt lätt att bli blåst när man beställer från internet :mad:

Micke
 
F

F.d. 55616

Guest
Sv: Tänker skaffa solceller

Tack alla som engagerat sig i vår fråga. Har nu kontaktat Kena Marketing och fått bekräftat att det är det företaget som efterlystes. Ska få deras katalog/prislista och
kanske blir det en tur till Ljusdal för att göra affär, enligt de priser som de sa på Nolia verkar de ligga bra till prismässigt.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
 
F

F.d. 55616

Guest
Sv: Tänker skaffa solceller

Nu har vi bestämt oss, ska kolla vad som erbjuds på Elmia innan vi skaffar solceller.
Hoppas få bra information av säljare och ev träffa någon som kan det här.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Tänker skaffa solceller

Vi står nu i Oskarshemn. Bredvid oss står en hb med ett hopvikbart solcellspaket på cykelstället. Det ser fint ut, nu rätt vinklat mot solen. Jag tror att det ger minst lika mycket som ett betydligt större liggande platt på taket. Det här är som en tredelad portfölj med en sladd in till batterierna. Ägarna till bilen är inte här så jag kan inte fråga dem. Någon som har erfarenheter av det här? Kopplar man det över en sån här dosa, har just glömt vad den heter. Kommer vi få någon glädje av en sådan här någon som har ett pris att berätta.
Anders
 
F

F.d. 29882

Guest
Sv: Tänker skaffa solceller

Vi står nu i Oskarshemn. Bredvid oss står en hb med ett hopvikbart solcellspaket på cykelstället. Det ser fint ut, nu rätt vinklat mot solen. Jag tror att det ger minst lika mycket som ett betydligt större liggande platt på taket. Det här är som en tredelad portfölj med en sladd in till batterierna. Ägarna till bilen är inte här så jag kan inte fråga dem. Någon som har erfarenheter av det här? Kopplar man det över en sån här dosa, har just glömt vad den heter. Kommer vi få någon glädje av en sådan här någon som har ett pris att berätta.
Anders

Hej
Jag har en på 3x40W
det är en väska med inbyggd regulator och kablage,
den ger bra med A tack vare att den är rikt bar direkt mot solen
den har fäsre för att låsa med virelås ,köpte min av en kompis som
sålde sin vagn,

Jocko:mcride:
 

Uppsalaanders

HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
5556
Medlemskap
2024
Sv: Tänker skaffa solceller

Vi står nu i Oskarshemn. Bredvid oss står en hb med ett hopvikbart solcellspaket på cykelstället. Det ser fint ut, nu rätt vinklat mot solen. Jag tror att det ger minst lika mycket som ett betydligt större liggande platt på taket. Det här är som en tredelad portfölj med en sladd in till batterierna. Ägarna till bilen är inte här så jag kan inte fråga dem. Någon som har erfarenheter av det här? Kopplar man det över en sån här dosa, har just glömt vad den heter. Kommer vi få någon glädje av en sådan här någon som har ett pris att berätta.
Anders

DET ÄR JAG!!!
Som står i Oskarshamn med solcell på cykelstället.

Hälsningar
Anders
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Tänker skaffa solceller

Kul Anders.

Jag heter ju oxå Anders. Berätta lite om dina solceller för mig. Jag tycker som jag skrev tidigare att det ser bra ut.
 
Toppen