• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campingvaruhus utmed A1 Tyskland

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Allå vänner!

Söker kordinater/ev adresser till campingvaruhus i anslutning till A1.an söderut genom Tyskland.

Är på jakt efter bl.a nya solstolar till husbilen.

Tackar på förhand...Kjell
 

Goofy

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
7668
Medlemskap
2024
Sv: Campingvaruhus utmed A1 Tyskland

Kanske ni kan finna något på Der Freizeit- und Campingzelt Shop - Pieper Zeltdepot, de har även en utställning i Gladbeck dit man kan beställa och få varorna lev för avhämtning.
Pieper zeltdepot.
Vi brukar annars handla av Fritz Berger i Winsen Luhe, men solstolen var slutsåld där. Men de har ju filialer på flera ställen i Tyskland. Gå in på Fritz Berger: Ihr Spezialist für Camping und Freizeit och klicka på shopfinder så hittar ni säkert flera av deras butiker.
Jag hade skickat mail till dem o frågat vilka stolar de har i lager o bett dem ställa undan tills ni kommer.
Jag har nyligen köpt en solstol på Skånecamp i Svedala, lite dyrare än i Tyskland, men jag ville förvissa mig om att den fick plats i lastutrymmet.
Lycka till
 
Senast ändrad:

Mats C

HBK Medlem
Inlägg
268
Kommun
Götene
HBK-Nr
4927
Medlemskap
2024
Sv: Campingvaruhus utmed A1 Tyskland

Innan ni kommer till Bremen så åk västerut till Zeven. Där har Fritz Berger en filial hos husbilsfirman. Där var också bra att stå över natten, vi fick t om frallor på morgonen.
Nu är det i och för sig tre år sedan vi var där, hoppas det är lika nu.

Mats C
 
Toppen