• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bordeaux vin

HelgeM

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Härjedalen
HBK-Nr
66
Medlemskap
2025
Vi ska åka till Portugal / Spanien i höst och passerar Bordeaux under vecka 39, nu skulle jag vilja få förslag på någon bra ställplats eller camping i trakterna av Bordeaux som är lämplig om man vill prova och köpa vin, vi har inte skaffat oss France Passion och tänker nog inte göra det heller då vi bara är på genomresa denna gång.

Ylva & Helge
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Bordeaux vin

Förra sommaren stod vi på Chateau Gerbaud, en väldigt trevlig ställplats på en vingård. Det finns möjlighet att stå bland träd eller mera öppet beroende på väder mm. Den trevlige ägaren berättar gärna om sina viner och tillverkningen av dem. Kostade 5 Euro utan ström men med möjlighet att både tömma vatten och toa och fylla vatten. Önskade man el kostade det ytterligare 4 Euro. Inom lagom cykelavstånd, ca 5 km, ligger den fantastiska vinstaden Saint-Emilion.
44 51 12 N 0 6 23 W
 

signe78

HBK Intresserad
Inlägg
13
Kommun
Spanien
Sv: Bordeaux vin

Om ni kommer ni förbi Sérignan sâ rekomenderar jag att ni tittar inom "Les Vignerons de Sérignan- Cave coopérative"
Det är ett kooperativ där alla vindruvsodlare i trakten lämnar sin produktion, och gör vin.
För ett 20-tal âr sedan kom folk frân vinfabriker i Bordeaux trakten, och köpte Sérignan-vinet för att flaska det och sälja det som egen produktion.

Det är värkligen nâgot att prova :yes:
 
Toppen