• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Klubbens medlemsannonser

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
För första gången har jag försökt köpa något på klubbens annonsforum, en hopfällbar cykel som någon medlem lagt ut.
När säljaren inte ens efter en vecka besvarat min önskan att köpa cykeln till begärt pris så börjar jag fundera. En del tyder på att det inte handlar om vanlig försäljning utan att det rör sig om ett auktionsförfarande?
Någon auktion har jag inte besökt de senaste 40 åren (om man inte räknar en köporder på aktiebörsen som ett auktionsbud) och detta sätt att sälja varor känns främmande för mig.
Vad jag kunde se vid detta mitt första besök på annonssidorna så fanns ingen tydlig information, inga tydliga råd om regler och rutiner för en villig köpare. Säljer medlemmarna även sina husbilar och annan mer kostbar egendom på auktion?

Mer info önskvärd. Naturligtvis inga stora problem för egen del, hopfällbara cyklar finns tillgängliga i handeln.

aake
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Klubbens medlemsannonser

Det samma har hänt mig. Försökte köpa vinterhjul förra året. Ingen respons över huvud taget.
Dåligt. :mad:
Jag tror att många "klickat ner" annonserna och inte läser dom, och att de som annonserat är för "lata" att ta bort annonserna när varan är såld. De försvinner ju i alla fall efter 2-3 månader.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Klubbens medlemsannonser

Jag har både köpt och sålt en del och har bara bra erfarenheter även om det kanske tagit lite tid.
Det varierar säkert beroende på säsong och hur ofta säljare/köpare kollar av både mail och forum.

Jag tror utbudet och tempot på Blocket kan ha skruvat upp våra krav och förväntningar en del. Där blir man ju besviken om ingen har hört av sig inom en halvtimme från det att man satt ut annonsen.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Klubbens medlemsannonser

Har också förgäves svara på en annons av en plåtis flera gånger utan något svar. Till sist fick jag tag på annonsören och fick då till svar att den redan var såld. Ser att annonsen fortfarande är kvar. Mailade en gång till med tanke om att den tänkta köparen hade ångrat sig. Men inget svar igen !!! Håller helt med Aake om detta. Tycker absolut att det är upptill annonsören att ta bort den när den är såld.
 

RM Friberg

FD HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15923
Medlemskap
2021
Sv: Klubbens medlemsannonser

Jag köpte 2 hopfällbara cyklar i detta forum snabbt och enkelt. Var och tittade på dom samma dag och köpet gick igenom hela flödet. Detta hände för bara ett par veckor sedan.

Smidigt och lätt, bekräftelse till både säljaren och köparen fungerade.

Så min erfarenhet var bara positiv.:)

/Maggan
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Klubbens medlemsannonser

Jag köpte 2 hopfällbara cyklar i detta forum snabbt och enkelt. Var och tittade på dom samma dag och köpet gick igenom hela flödet. Detta hände för bara ett par veckor sedan.

Smidigt och lätt, bekräftelse till både säljaren och köparen fungerade.

Så min erfarenhet var bara positiv.:)

/Maggan
Givetsvis när varan finns kvar men när den blir såld och annonsen är kvar långt efter att den är såld det är då det blir problem
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Klubbens medlemsannonser

Jag har köpt flera saker på köp och sälj men jag går in i deras profil om dom inte uppgivit telefonnummer och även skickat internmeddelande samt klickat i "begär läskvitto".
 
Toppen