• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tappade ljuddämparen

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Tyvärr körde jag någon kilometer för fort så att ljuddämparen lossnade från röret. Har en Peugeot J5 2,5 Td från 1993. Den har ett Al-ko chassi. Nu undrar jag var man hittar en ljuddämpare. Trodde att det skulle finnas på Mekonomen men där hade dom den inte.
Hoppas på tips
Ha det
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Tappade ljuddämparen

Häftigt Peter, nu hörs det när du kommer:D
Du har väl hittat en dämparsäljare nu, tror jag.
 
F

F.d. 55705

Guest
Sv: Tappade ljuddämparen

Byggde ett helt avgassystem till min Carthago av lösa universaldelar från biltema. Allt kostade ca 1800 kr.

Lägg dej under din husbil och se vad du behöver! Allt finns, vinklar, skarvar, ljuddämpare i olika dimensioner, olika upphängningar. Sortimentet Biltema har bygger på att det ska passa så många behov som möjligt!

Har även besiktat med detta system i somras!

Mvh Olle
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Tappade ljuddämparen

Hör ingen större skillnad på ljudet när jag kör. Men det kanske beror på min hörsel, eller att bilen bullrar en hel del. Men får nu fixa problemet med ljuddämparen.
Ha det
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Tappade ljuddämparen

Allt finns, vinklar, skarvar, ljuddämpare i olika dimensioner, olika upphängningar.

Läge för fritänkande! :D

1979-little-red-express-truck-exhaust-pipe.jpg
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Tappade ljuddämparen

Jag har dubbla 3" rör hela vägen och dubbla kromade rör som sticket ut framför v. bakhjul. Både ser och låter helt OK.

/M
 

Hallonskogen

FD HBK Medlem
Inlägg
247
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1112
Medlemskap
2022
Sv: Tappade ljuddämparen

Tyvärr körde jag någon kilometer för fort så att ljuddämparen lossnade från röret.

Hur fort kan man köra med en J5a utan att ljuddämparen trilla bort
 
S

Stråken

Guest
Sv: Tappade ljuddämparen

På en av våra första resor med en Elnag 660 1990 ,tappades vi ljuddämparen i Västerås. På Biltema köpte jag en fördämpare till en Golf och en dämpare till Volvo diverse upphäng och skarvar även en overall st 58. Sedan montdrade jag det på parkeringen. Det fungerde bra det
enda jag gorde om när jag kom hem var upphängningen.
 
Toppen