• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fylla Gasol

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Går det att fylla på gasol i Kristinehamn - Mariestadstrakten ?? har googlat men ej hittat någon som fyller på gasol , kommer att passera den vägen i veckan och behöver fylla på en tub.
 
F

F.d. 52983

Guest
Sv: Fylla Gasol

Var i Karlstad i Juli, gasolen tog slut ,sökte efter gasolfirma, åkte till Lööfs Gasol, trodde de skulle vara billigare och bättre när de är experter på gasol. Idag har jag bytt flaska på Ölands Bilvård. Jag hade fått en mycket förgammal flaska och dessutom satte jag in en extra som visade sig också vara för gammal. Den ena flaskan var tydligen inte ens laglig. Betalade över 400kr i Karlstad, på Öland 260kr det gäller att se upp , finns skojare. Fick också betala 1600kr för den extra flaskan som också var Mycket för gammal. Fy skäms Lööfs Gasol. Ölands Bilvård var bussiga och tog inte något extra för flaskan de måste kassera.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Fylla Gasol

Var i Karlstad i Juli, gasolen tog slut ,sökte efter gasolfirma, åkte till Lööfs Gasol, trodde de skulle vara billigare och bättre när de är experter på gasol. Idag har jag bytt flaska på Ölands Bilvård. Jag hade fått en mycket förgammal flaska och dessutom satte jag in en extra som visade sig också vara för gammal. Den ena flaskan var tydligen inte ens laglig. Betalade över 400kr i Karlstad, på Öland 260kr det gäller att se upp , finns skojare. Fick också betala 1600kr för den extra flaskan som också var Mycket för gammal. Fy skäms Lööfs Gasol. Ölands Bilvård var bussiga och tog inte något extra för flaskan de måste kassera.


Lööf's låg ganska bra till prismässigt för nåt år sedan, men de har tagit bort priserna på hemsidan och jag har inte handlat där på några år.

Flaskan har du köpt en gång med "livstids" garanti, så det är bara att byta även när stämplingen har/håller på att gå ut (om det är "lösa" flaskor du skriver om?).
 
F

F.d. 55616

Guest
Sv: Fylla Gasol

Bytte/köpte gasol av försäljarna på Bananpiren under HBK:s årsmöte i Gbg i våras och blev då upplysta om att vi skulle ha giltigt datum på de tomma flaskorna annars ville de inte ta emot dem. De fick vara max 10 års gamla. Kollar därefter alltid våra flaskor så vi vet att de är OK.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
 
F

F.d. 55616

Guest
Sv: Fylla Gasol

Rubriken var ju "Fylla gasol"
först när man öppnat står det Kristinehamn?
Har du inte sett alla konstiga inlägg i detta forum???????????????
Kan tala om att Dala Camp husbilsförsäljning i Blge tog 295 kr för utbyte av P10 medan
andra försäljningsställen i Blge tog 399 - 450 kr för samma typ av flaska när vi kollade priser idag.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
 

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
801
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Sv: Fylla Gasol

Rubriken var ju "Fylla gasol"
först när man öppnat står det Kristinehamn?
Har du inte sett alla konstiga inlägg i detta forum???????????????
Kan tala om att Dala Camp husbilsförsäljning i Blge tog 295 kr för utbyte av P10 medan
andra försäljningsställen i Blge tog 399 - 450 kr för samma typ av flaska när vi kollade priser idag.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif

Kan varmt rekommendera denna länk till att tipsa om gasolpriser, inte bara runt i Kristinehamn - Mariestad som tråden ursprungligen handlade om.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t17038/
 
Toppen