• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ALKO:s nya slide-out

S

Sören-6830

Guest
Någon som hört något om prisläge och om någon tillverkare kommit igång med att bygga med denna?
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: ALKO:s nya slide-out

Läste för en tid sedan om detta i en tysk tidskrift, kanske är de inte färdiga med den eftersom det inte finns någon info på deras hemsida. Ska försöka hitta artikeln igen.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: ALKO:s nya slide-out

Läste för en tid sedan om detta i en tysk tidskrift, kanske är de inte färdiga med den eftersom det inte finns någon info på deras hemsida. Ska försöka hitta artikeln igen.

Artikeln finns i Reisemobils augustinummer.
ALKO kommer att erbjuda husbilstillverkare hela tekniken. Kommer enligt artikeln att i första hand passa för bilar tyngre än 3,5 t, men mervikten ska inte bli mer än ca 10-40 kg.
I artikeln spekulerar man även i att slideouten skulle kunna passa för en 6m bil där den skjuts ut bakåt. Finishen ska enligt artikeln bli ett strå vassare än de på de amerikanska.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: ALKO:s nya slide-out

Artikeln finns i Reisemobils augustinummer.
ALKO kommer att erbjuda husbilstillverkare hela tekniken. Kommer enligt artikeln att i första hand passa för bilar tyngre än 3,5 t, men mervikten ska inte bli mer än ca 10-40 kg.
I artikeln spekulerar man även i att slideouten skulle kunna passa för en 6m bil där den skjuts ut bakåt. Finishen ska enligt artikeln bli ett strå vassare än de på de amerikanska.

När vi passerade Niesmann+Bischoffs fabrik i Polch tidigare i sommar så stod det en N+B med slide-out på fabriksområdet. Troligen en konceptbil och jag vet inte på vilket chassi det var byggt på.
 
Toppen