• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golfmästerskap

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Golfmästerskap

Ett golfmästerskap har man ju inte bara ett år. Skifta mellan olika ställen. Viktigaste är att lägga ut det på träfflistan så att alla ser att man kan planera in den helgen.

Priser, menyer och uppställning kan man förhandla under tiden och presentera senare. (före sista anmälningsdagen)
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Golfmästerskap

Jag tog mig friheten att ställa fråga om ev. spel på Hökensås för en tid sedan. Väntar på svar.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Golfmästerskap

Hökensås är också en trevlig bana Men det viktigaste är att få reda på vilka helger som är tillgängliga fredag-söndag för bokning. Långt ifrån alla klubbar har detta klart ännu. Men har du kontakter Torsten så fråga på :)
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Golfmästerskap

Hökensås är också en trevlig bana Men det viktigaste är att få reda på vilka helger som är tillgängliga fredag-söndag för bokning. Långt ifrån alla klubbar har detta klart ännu. Men har du kontakter Torsten så fråga på :)
Jag har varit medlem i klubben tidigare.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Golfmästerskap

Jag har varit medlem i klubben tidigare.

Förstod det men kan du fixa ett kanon pris på stallplats o spel lördag o söndag samt en gemensam middag så kör på det Jag tänker ställa samma fråga till andra klubbar o så man kan ställa det ena mot det andra.
Sedan Hallå det viktigaste är väl att golfträffarna kommer igång igen inte var o hur:confused:
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Golfmästerskap

Förstod det men kan du fixa ett kanon pris på stallplats o spel lördag o söndag samt en gemensam middag så kör på det Jag tänker ställa samma fråga till andra klubbar o så man kan ställa det ena mot det andra.
Sedan Hallå det viktigaste är väl att golfträffarna kommer igång igen inte var o hur:confused:
Ja men det får ju inte vara till vilket pris dom helst.
En risig golfbana och kass arrangemang gör ju ingen glad. Då blir det bara ännu svårare året efter;)
 
F

F.d. 50620

Guest
Sv: Golfmästerskap

Bråvikens GK är jag själv medlem på. Det finns gott om plats för våra husbilar - säkert c:a 40 till 50 st. 12 platser med el.
Jag stämde av med tävlingskomitten och de ställer sig positiva till att arrangera en sådan grej.
Bråviken har 27 hål samt en 9-håls par-3 slinga med samma klass som på stora banan.
Bråvikens GK ligger alldeles utanför Norrköpings tätort.
Jag hjälper gärna till om det kan bli något på Bråviken.
//Thord
 

RM Friberg

FD HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15923
Medlemskap
2021
Sv: Golfmästerskap

Nästa gång är vi gärna med. Låter jättetrevligt, börjar få abstinens gällande både husbil och golf
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Golfmästerskap

Hökensås kan bara erbjuda 5-10 platser för husbil så dom går bort.
 
F

F.d. 55532

Guest
Sv: Golfmästerskap

Breviken kan ta emot ca 25 bilar.
2 greenfee + 3-rätters pris 745.
Vill inte ta på mig samordning då jag troligen kommer vara utomlands vid ev. aktuell tidpunkt.
Om det finns någon som vill gå vidare med detta kan jag förmedla kontakten

Inge
 
F

F.d. 50620

Guest
Sv: Golfmästerskap

Den 18 maj 2015 spelas "HBK Årsmötesgolf 2015" i Norrköping på Bråvikens GK. C:a 50 bilar får plats och antal spelare blir c:a 100 st.
Gå in och läs mer under "Träffar på gång" och där kan Ni också anmäla Ert deltagande.
Bråviken kommer regelbundet att lägga in de som anmält sig på GIT,en.
 

Göran & Marie

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Västerås
HBK-Nr
7185
Medlemskap
2024
Sv: Golfmästerskap

Bra initiativ Thord Evald
Men var är alla golfare
5% av alla svenskar är registrerade golfare
12000 är medlemmar i HBK och 5% av dessa blir 600
Häng på så ses vi 18 maj
 
F

F.d. 50620

Guest
Sv: Golfmästerskap

Golfmästerskap eller kanske kort & gott "HBK Golfträff"

I vilket fall som helst så är nog benämningen minsta problemet - det större problemet verkar istället vara att ingen är beredd att ta tag i och anordna en golftävling!

Någon av oss golfare finns det säkert som har plats för ett antal husbilar på sin egen hemmabana - det gäller med andra ord att Ni som har platsen också tar tag i det.

Jag är säker på att Er hemmaklubb uppskattar en sådant initiativ från medlemmarna.

Att tänka på är att golfklubbarna oftast redan har fullt program på helgerna så enklast och kanske mest tacksammast för klubbarna är att lägga vårt golfmöte på måndag/tisdag - visserligen tappar vi de HBK-golfare som ännu ej har övergått i statlig tjänst!

Jag själv ordnade ett golfmöte måndagen den 18 maj på Bråvikens Gk i Norrköping som jag lät döpa till "HBK Årsmötesgolf 2015" - jag har planer på att i samband med nästa års (2016) HBK årsmöte ordna nästa golfträff som jag då kommer att kalla för "HBK Årsmötesgolf 2016"
Den golfträffen kommer också att gå på Bråvikens Gk oavsett var i Sverige som HBK har sitt årsmöte 2016.

Tänk på att årsmötet alltid ligger veckan före Pingsthelgen och "Årsmötesgolfen" måndagen direkt efter HBK årsmötet.

Nu vill jag gärna höra från Er hur Ni tänker omkring detta och när jag kan få åka till nästa golfträff?
Hör gärna av Er om någon mot äventyrs vill ha tips & kanske råd!
//Thord
 

Inga-Lill o Lennart

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
6033
Medlemskap
2024
Sv: Golfmästerskap

Vår tidigare hemmabana Tönnersjö gk kan ta emot en hel del husbilar. En annan bana somhar plats för många husbil är Vinbergs gk.
 
F

F.d. 25465

Guest
Sv: Golfmästerskap

Bra initiativ med HBK golf. Vi är nya HBK:are, därför har vi inte sett info ang golf på Bråviken. Trevlig bana!!
Kan vi bli några stycken (4-5) som bildar en golfsektion i såfall blir det inte så tungt att anordna. Vi är gärna med.
Finns ju ett antal banor som kan ta emot många husbilar t ex Lundsbrunns, Skinnarebo, Karlshamn, Vinberg m fl. Maggan o Pelle01
 
F

F.d. 55764

Guest
Sv: Golfmästerskap

Sitter och läser lite inlägg och undrar om det blir någon tävling/golf träff under 2016?
Vi är ett par som nyss flyttat ner till Västerås med husbil & golf intresse.
 
F

F.d. 50620

Guest
Sv: Golfmästerskap

Hej alla golfers och givetvis alla andra också!

Årsmötesgolf 2016?

I samband med - eller i alla fall direkt efter att HBK hade genomfört sitt årsmöte för 2015 så spelade vi golf på Bråvikens GK - vi var c:a 35-40 st som ställde upp och vi kallade den golftävlingen för "Årsmötesgolfen 2015"

I år - 2016 kommer HBK att ha årsmötet den 7 maj och det i Kristinehamn - och då är frågan - finns det någon bland oss golfers som bor i dess närhet och kan ta hand om "Årsmötesgolfen 2016"?

Ett lämpligt datum för detta möte föreslår jag till måndag den 9 maj - alltså måndagen direkt efter att HBK har haft sitt årsmöte för 2016.

Med spänd förväntan på att höra från någon "Eldsjäl"

Hälsningar
//Thord
 
H

Husbilgolf

Guest
Sv: Golfmästerskap

Jag bor inte i närheten av Kristinehamn, men har spelat banan några gånger och det finns gott om husbilsparkering också!
 
Toppen