• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol i Spanien

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Kan man fylla/byta svensk eller tysk glasflaska i Spanien ?
Kan man köpa spansk flaska, och var får man tag i adapter för inkoppling av spansk flaska ?
ErikP
 
F

F.d. 55338

Guest
Sv: Gasol i Spanien

Kan man fylla/byta svensk eller tysk glasflaska i Spanien ?
Kan man köpa spansk flaska, och var får man tag i adapter för inkoppling av spansk flaska ?
ErikP
Hej Erik.Byta Svensk el Tysk flaska är nog lite svårt i Spanien, men fylla dessa går på vissa ställen dom har i allmänhet egna adeptrar. Sen det med köp eller leasa av Spansk flaska går i allmänhet bra på gasoldepåer, och har inte dom adeptrar så finns det på dom flesta järnhandlar (ferritirea)tror jag det heter.Men du måste få rätt, det beror på om du har regulator mont.i gasolutrymmet, är så fallet så ska du ha en med rött vred på regulatorn. Annars går det att använda en med en liten spak som man fäller över (on/off). Glöm inte packningar som passar.
Lycka till Ove.
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Gasol i Spanien

Kan man fylla/byta svensk eller tysk glasflaska i Spanien ?
Kan man köpa spansk flaska, och var får man tag i adapter för inkoppling av spansk flaska ?
ErikP

Billigsta sättet att köpa gasflaska är att köpa en tom på en marknadsplats.Jag köpte min i Fuengirola på "tjyvarnas" marknad (lördag).Den kostade 5 euro.Sen var det bara att åka till REPSOL-macken och byta mot full för 14 euro.spelar ingen roll om det står butano eller propano på flaskan du köpte.
Kom ihåg att köpa PROPANO.
 

Mats C

HBK Medlem
Inlägg
268
Kommun
Götene
HBK-Nr
4927
Medlemskap
2024
Sv: Gasol i Spanien

Köp övergång till Spansk flaska i Sverige. Till dessa använder du din befintliga slang och koppling.
Finns hos exempelvis FOGAS artikel 12-4010. Kanske även andra säljer samma.
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: Gasol i Spanien

Ett klokt val har själv en flaska som kan fyllas på LPG mackar.
Fungerar toppen bra

Första året i Spanien gick jag in i en järnaffär (ferretería) och köpte en spanskflaska och anslutning.
 
Toppen