• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur får man ut kylskåpet i Hobby 600?

S

Sarrre

Guest
Hej,

Jag har ett kylskåp som kyler dåligt både med gasol och el. Troligtvis skulle det hjälpa att vända på det. Men hur får jag ut det? Bilen är en Hobby 600 från -89 och Electrolux kylskåp troligen från samma tid. Man ser tydligt att det har varit ute innan eftersom det är skavmärken på sidorna där kylskåpet står. Det finns inga skruvar på insidan av kylskåpet, så troligtvis är det skruvat utanpå. Men var?? Någon som har/haft en Hobby 600 som kan komma med lite tips? :)
 

maxivan

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
26086
Medlemskap
2024
Sv: Hur får man ut kylskåpet i Hobby 600?

Hej
Jag bytte mitt kylskåp mot ett 12-volts kompressorskåp i somras. Jag höll också på länge och väl innan jag fick ut det gamla. Först hittade jag fyra skruvar inne i skåpet bakom några vita plastpluppar som jag tog bort men skåpet satt fast ändå. Tillslut hittade jag fyra (tror jag) skruvar som var skruvade genom träväggarna som sitter på sidorna av skåpet in i skåpet. Och se, då fick jag loss skåpet. Lycka till!
Lennart
 
F

F.d. 26726

Guest
Sv: Hur får man ut kylskåpet i Hobby 600?

Hur gick det . fick du ut skåpet eller inte.
Jag har samma prtoblem och undrar om det är skruvarna i skåpen vid sidan om kylskåpet som skall bort.
 
Toppen