• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma 6002

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Min trumapanna har börjat osa känns som det blir för varmt osar varm plast luktar inte onormalt ur skorstenen på utsidan skall till verkstad 1/9 men undrar om någon varit med om nåt liknande. Ola
 

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Sv: Truma 3402

Varit på verkstaden med min bil och det fans inget fel med funktionen och modellen var 3402 och det var av de första med den konstruktionen och truma var medvetna om att en del av dom luktade varmt plast men det går inte att åtgärda. Om man kör värmen så kyler det pannan tillräckligt så det inte osar nämnvärt , men köra för bara varmvatten kan man inte. Får fundera om vi skall byta pannan eller alternativ uppvärmning.
 

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Sv: Truma 6002

Varit till verkstad för att byta pannan när dom lyfte ur den gamla pannan så upptäcktes att brännaren satt så nära golvet (plastmatta) så det var brännmärke i mattam . Så vi lyfte upp pannan 20mm och la en brandisolerings skiva under fick då byta toppen till en platt (den gamla var kupad ) för att den inte skulle ligga mot sängbotten.
Har nu provkört en hel dag nu fungerar det som det ska betydligt billigare än ny panna.
 
Toppen