• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Danmark att Rekommendera!

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Hej!

En fantastisk 10d. tur & nu åter hemma i Vaggeryd.

Jag hade en trubadurspelning på Hafstens Camping lör. 2Aug.
Fam. 2vuxna/2barn (10/14) åkte dit redan tor. den 31juli, fin Camping.
Efter att packat musikutrustningen i släpet, åkte vi ned & ställde av det hos vänner (grannar till LV6)

Sönd. 18.30 Varberg/Grenå. Förbokade mat via nätet, kanon trevlig personal & god Mat!

Sov sedan över till mån. natt/morgon i Grenå hamn, smidigt.
Åkte och tankade i C-Grenå, 9.56Dkr/L. för att typ efter 5mil väg 15 (mot Hvide Sand) finna diesel för 8.80 Dkr! :p:

Stannade i Nymindegab å shoppade mat sedan ~3km in på första P-plats och badade i havet, en strålande dag! :)
Körde på kvällen igenom Hvide Sand, fann en kanonfin P-plats, där stod flera Tyskar och Danskar.
Vi lagade mat, tittade på en Canal Digital film & somnade gott!

Morgonen därefter körde vi upp till Vädersö Klit Camping, tömde/fyllde vatten...
Gick 1.2km till havet och njöt ännu en dag! Sedan pool häng + grillade revben helt ok!
Plockade fram guran, blev applåder från grannar och en mycket trevlig stämning inkl. dansk/tyskt snack! :)

Dagen efter körde vi 20mil upp till Lökken, direkt ut på standen och parkerade.
Vilket läge, 30m till havet, njöt av em/kvällen/solnedgången, helt fantastiskt!

Vaknade, åt havskantsfrukost, magiskt trevligt!
Körde 7-8mil upp till Grenen, spelade minigolf på Dino Golf, kollade in den "sandade kyrkan"

Ned till Fredrikshavn, köpte urgod pasta, kolla en film på P-platsen ocn sedan ned till färjan.

Över till Gbg, ställde oss på Lisebergs Ställplats, även den riktigt fin.
Tömde/fyllde vatten, tjöta med grannar & en heldag på Liseberg, vilken dag!
Räknade själv till 12st Åk! inkl. Helix... :D

Inte en droppe regn på 10d. Bara trevligt bemötande och fin, fin service!
Många som vart framme, nyfikna på en "Jänkebil med slide outs", vilket bara vart positivt!

Helt klart läge att trycka på "spara knappen", att tänka tillbaks på i höstmörkret... ;)

Fortsatt god sen-sommar/höst önskas alla!
Vänl. Magnus
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Danmark att Rekommendera!

Tänkte ta den turen i år som en repris från 2003 som vi upplevde på liknande sätt kul att det är lika bra efter dessa år vi får ta det till nästa säsong det ger mersmak ditt inlägg. Tack Var på havsakvariet i Grenå som jag verkligen kan rekommendera.
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Sv: Danmark att Rekommendera!

Trevlig läsning och roligt att Ni hade det bra i grannlandet. Vi var där strax efter midsommar och då var det kallt och blåsigt. Det sämsta var hemresan med Stena Line. De hade tagit bort 8-meters gränsen, och en enkel biljett Fredrikshavn - Gbg kostade nästan 4.000 SEK för bil under 8 meter. Blir mer och mer tveksam till Stena. Vi blev även frånseglade i våras på en resa till Tyskland p.g.a. fel lastning av bilarna. Hälsningar Göran Hellman
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Danmark att Rekommendera!

Kan bara hålla med Magnus, vi kom sent till Danmark och chansade och åkte in på ett litet ställe det visade sig vara en bondgård med en helt fantastisk ställplats för 4 bilar, så otroligt fräscht och dessutom billigt 75 danska med el, vatten, nybyggd service hus och tömning och slutklämmen vattenslang för husbilstvätt.
Dit återvänder vi garanterat om vi åker till Danmark igen.

/Pelle
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Danmark att Rekommendera!

För sådär en sju åtta år sedan var jag på väg upp till skagen, men alldeles innan jag kom i i själva byn möttes jag av högtalarmusik med "Bröderna Olsson" och deras "Wings of love".
Det var bara att blinka höger och ta in på campingplatsen. Det som föranledde musiken var att hela ängen, kanske en 5 till 6 fotbollsplaner i storlek var fullpackad av tältande motorcyklister även om musiken var klart godkänd så höll de på en aning för långt in på natten så först efter tre började det att lugna ner sig.
 
T

Tika

Guest
Sv: Danmark att Rekommendera!

Danmark är verkligen härligt,kom hem igår från en 2veckors tur utmed västhavet,där finns allt om man gillar hav o kust,färsk fisk o små härliga byar.Det finns även mycket ställplatser o välja på.
 

andersson

HBK Medlem
Inlägg
76
Kommun
Skövde
HBK-Nr
36354
Medlemskap
2024
Sv: Danmark att Rekommendera!

Hej på er!
Håller med alla övriga om Danmark eftersom vi ofta åker till Skagen men i bland så händer det underliga saker även där...

Måste berätta om ett brutalt uppvaknande och en skrämmande upplevelse som drabbade mig och mina gäster i husbilen på Grenens Camping i sommar 2014.
Plats var bokad i förväg.
Eftersom vi kom med sen färja skulle Campingen vara stängd men vi blev lovade att kunna parkera utanför på campingens P-plats och checka in på dagen efter. " Jag gör notering i datorn om detta" sa mottagaren av min beställning.
Nu till händelsen!
Tidigt på morgonen så vaknar vi av att någon inte knackar på dörren utan BANKAR och BANKAR utan dess like på dörren ( det visar sig senare att dörren har fått skador/bucklor efter knogar på handen) och där utanför står campningvärden och vrååålar att vi ska "väck". Självklart så blir alla väldigt skrämda över mannens beteende.
Jag och övriga försöker vara artiga och förklara min förbokning och att han kan titta i datorn angående parkeringen. Ingen notis om detta. Han skriker fortfarande högljutt att vi ska väck från området innan Incheckningen som är klockan 13. Vi var helt enkelt tvungna att åka ifrån platsen.

Nu var denna resa planerad av sällskapet sedan länge så detta beteende fick inte ta vår energi och förstöra vår vecka tillsammans utan vi åkte tillbaka och checkade in klockan 13 (en trevligare kvinna som var värd denna gången ) och hade som vanligt en dejlig tid i Skagen.
// andersson
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Danmark att Rekommendera!

Hej på er!
Håller med alla övriga om Danmark eftersom vi ofta åker till Skagen men i bland så händer det underliga saker även där...

Måste berätta om ett brutalt uppvaknande och en skrämmande upplevelse som drabbade mig och mina gäster i husbilen på Grenens Camping i sommar 2014.
Plats var bokad i förväg.
Eftersom vi kom med sen färja skulle Campingen vara stängd men vi blev lovade att kunna parkera utanför på campingens P-plats och checka in på dagen efter. " Jag gör notering i datorn om detta" sa mottagaren av min beställning.
Nu till händelsen!
Tidigt på morgonen så vaknar vi av att någon inte knackar på dörren utan BANKAR och BANKAR utan dess like på dörren ( det visar sig senare att dörren har fått skador/bucklor efter knogar på handen) och där utanför står campningvärden och vrååålar att vi ska "väck". Självklart så blir alla väldigt skrämda över mannens beteende.
Jag och övriga försöker vara artiga och förklara min förbokning och att han kan titta i datorn angående parkeringen. Ingen notis om detta. Han skriker fortfarande högljutt att vi ska väck från området innan Incheckningen som är klockan 13. Vi var helt enkelt tvungna att åka ifrån platsen.

Nu var denna resa planerad av sällskapet sedan länge så detta beteende fick inte ta vår energi och förstöra vår vecka tillsammans utan vi åkte tillbaka och checkade in klockan 13 (en trevligare kvinna som var värd denna gången ) och hade som vanligt en dejlig tid i Skagen.
// andersson
Vad hade hänt efter denna brutala uppvakning fick ni något svar eller är det så bara.
 

andersson

HBK Medlem
Inlägg
76
Kommun
Skövde
HBK-Nr
36354
Medlemskap
2024
Sv: Danmark att Rekommendera!

Hej,
Det gick inte att prata med karln så det fick bara gå för bi.
//andersson
 
Toppen