• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

För lågt i tak :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: För lågt i tak :)

Sådan här "fasa" gör att det blir en extra kamera på taket för vår del. Tekniken kommer säkert att fungera, men den mänskliga (glömska) faktorn återstår att se... En liten oansenlig kamera kostar ca 100 - 400:-, betydligt mindre än antenner m.m...
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: För lågt i tak :)

Råkade ut för något liknande på Bornholm. Vid hamnen i Svaneke är det väldigt trångt. Fick se upp med fotgängare, bilar och trotoarpratare. Missade att se uppåt, där hängde ett tak i betong, ut över en dörr, som sträckte sig ut över vägen. Jag hade tur, det blev bara en skrapa på markisen, men väldigt irriterande.
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
942
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: För lågt i tak :)

Jag lider med den som är drabbad. Det finns tre alternativa vägar att ta sig till ställplatsen, antingen under järnvägsbron med begränsad höjd eller så får man åka över kanalbron med maxvikt 3.5 ton. Den södra infarten är väl den som är tänkt som infart och där finns inga begränsningar i höjd eller vikt.

Enligt Rickard som driver ställplatsen så är det otroligt många som skadat sitt fordon under järnvägsbron denna säsong. Kommer man norrifrån och kör på GPS så blir man dirigerad under järnvägsbron. Det är nog lätt att missa.

Kenneth
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: För lågt i tak :)

Inreggad 27/5, bara 2 månader gammal bil!

Fordonsåret ("årsmodellen") är 2011.
I trafik första gången i utlandet: 2011-12-22.
I trafik första gången i Sverige: 2014-05-27.

Värsta problemet för ägaren är, att bilen köpts begagnad av en "diverseimportör" som, enligt den egna hemsidan, inte gör reklam för verkstadsverksamhet.

Om skadan är allvarlig och kräver specialkunskaper, torde det tyvärr bli svårt att få den åtgärdad i Sverige.
 
Senast ändrad:

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: För lågt i tak :)

Fordonsåret ("årsmodellen") är 2011.
I trafik första gången i utlandet: 2011-12-22.
I trafik första gången i Sverige: 2014-05-27.

Värsta problemet för ägaren är, att bilen köpts begagnad av en "diverseimportör" som, enligt den egna hemsidan, inte gör reklam för verkstadsverksamhet. Om skadan är allvarlig och kräver specialkunskaper, torde det vara svårt att få den åtgärdad i Sverige.

Ska vi inte ta och lägga ut namn och ålder när vi ändå är igång?, mitt beslut att inte sätta på hbk dekalerna känns mer rätt för var dag som går fick man köra utan nr plåtar skulle jag göra det med.
Tänk tanken att det kan vara ni nästa gång som ställt till det inte så kul att allt blir till allmän beskådning.

Lars
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: För lågt i tak :)

Fordonsåret ("årsmodellen") är 2011.
I trafik första gången i utlandet: 2011-12-22.
I trafik första gången i Sverige: 2014-05-27.

Värsta problemet för ägaren är, att bilen köpts begagnad av en "diverseimportör" som, enligt den egna hemsidan, inte gör reklam för verkstadsverksamhet. Om skadan är allvarlig och kräver specialkunskaper, torde det vara svårt att få den åtgärdad i Sverige.

Varför? Det är ju bara att kontakta ÅF vilka säljer Carthago. Inga problem, det finns många.

Samma undergång åkte vi alltid genom förr, nu har de byggt en ny och den är lägre. Carthagons höjd är nog 286 utan solceller och annat på taket. Skyltningen visar 280, så vi har inte vågat.

jyrki
 
Senast redigerad av en moderator:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: För lågt i tak :)

Fordonsåret ("årsmodellen") är 2011.
I trafik första gången i utlandet: 2011-12-22.
I trafik första gången i Sverige: 2014-05-27.

Värsta problemet för ägaren är, att bilen köpts begagnad av en "diverseimportör" som, enligt den egna hemsidan, inte gör reklam för verkstadsverksamhet. Om skadan är allvarlig och kräver specialkunskaper, torde det vara svårt att få den åtgärdad i Sverige.
Vad håller du på med, egentligen :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen