• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

el

F

F.d. 50158

Guest
Skall man betala för el när man inte kan ta någon el. Där står inkl el men där finns inte flera uttag. Jag betalar vad dom säger men tycker ändå att det inte är rätt
 
F

F.d. 50158

Guest
Sv: el

Vad skall man göra då när dom säger passar det kan du åka
 

saxtorp

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Saxtorp
HBK-Nr
2114
Medlemskap
2024
Sv: el

Finns det ingen el ska man inte betala. Du får så klart tala med hamnkaptenen. Hälsningar Marianne
:wideeyed:
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: el

Finns många sp. där priset är inkl. el "i mån av tillgång"
Tosteberga är ett exempel.
Lite orättvist tycker jag som egentligen inte behöver koppla sladd, möjligtvis för att spara några droppar gasol.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: el

Min uppfattning är att el ALDRIG skall ingå på en stellplatz eller camping. Vill man ha el betalar man för det. Känns som branschen inte hängt med att både husbilar och husvagnar kan ha solceller.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: el

Det er vel mest en kontrollfråga, er det ulåste elkontakter så er det mange som tar el selv om de ikke har bestillt det og blir sinte når de blir avslørt. Vet et par mindre campinger som har vært ille plaget av dette og derfor bare tilbyr noen få plasser uten el - der holder det ikke med 20m kabel.

Den som kommer med en rimelig løsning for å betale etter forbruk har et stort marked i plasser for mobil fritid og el-biler :rolleyes:.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: el

Enligt Konsumentprislagen skall man inte betala för något man inte vill ha. Jag skulle aldrig betala för el oavsett om det finns eller ej. Jag gör det inte heller, varken i Sverige eller övriga Europa. Det är bara att ta tag i ägaren och förklara vad som gäller.

Sen är det som vanligt vid förhandling - "Take it or leave it"
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: el

Enligt Konsumentprislagen skall man inte betala för något man inte vill ha. Jag skulle aldrig betala för el oavsett om det finns eller ej. Jag gör det inte heller, varken i Sverige eller övriga Europa. Det är bara att ta tag i ägaren och förklara vad som gäller.

Sen är det som vanligt vid förhandling - "Take it or leave it"


Hej!
Antar att du avser Konsumentköplagen. Vart kan man finna detta i denna lag?
Det är väl ofta man betalar för service man inte utnyttjar? Men även jag tycker helt klart att el-avgiften helst kan vara valbar eller via mätare. Men om nu priset är lågt med el så tycker jag inte det är någe att tjafsa om, vill lägga energin på roligare saker. Men är valet fritt så väljer jag alltid utan el på sommaren.
 
F

F.d. 50158

Guest
Sv: el

Nu var flera stycken som inte kunde få el. Där var uttag för 4 st el vi var väl ca 15 bilar på detta här låg flera elkablar i gräset med gren uttag jag tycker detta ser inte bra ut.
 
Toppen