• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilket skräp....

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Vilket skräp....

Jag har likadan i Carthagon i dieseltankslocket, bytt många gånger på garantin. Kanske har med temperaturen att göra, om det är kallare kanske inte plasten i flärparna håller?

jyrki
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Vilket skräp....

På vår bil sitter det på både vatten o elintag. Har fått värma den till vatten för några år sedan och fungerar fortfarande.
Men nu semestern slutade den på elintaget att fastna. Bilen stod så att den va mitt i solen. Hade inte lust, ork att bry mig så tänkte ta det senare eftersom jag visste hur lätt det är att fixa.
Locket kom sedan ner till normal temp och fungerar nu klanderfritt. Så visst verkar dom tempkänsliga vid extrema temperaturer. Det konstiga är att vi har varit 5ggr till Medelhavet mitt i sommaren med bilen men aldrig råkat ut för detta men nu i Sverige hände det.
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Vilket skräp....

Jamen va tusan.
Jag har ju grejen som gör att man slipper eländet och det är mitt tips ;

MAGNETER, heter det;)

Sen kan ni hålla på att tjafsa om allt annat med ciggtändare och allt annat, men det hjälper inte mot en skitkonstruktion ( hur jäkla kostnadseffektiv den än är;)), det är en skitkonstrution och därmed basta.

Sätt dit magneter för ett par kronor och saken är BIFF:D

Nu testade jag en billig lösning på mitt problem och plötsligt så skall det gå i långbänk....vi är väl för tusan inga bredrövade, verklighetsfrämmande politiker heller, VA?

HÖR NU VAD JAG SÄGER och ta till er mitt tips........om ni vill;)
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Vilket skräp....

På Åland i Mariehamn, flög vår lucka till elintaget av. Jag tejpade på en plastpåse. När vi kom till Finland, Närpes, var jag inne på en tillbehörsaffär och frågade efter ett nytt elintag. Försäljaren frågade vad som var sönder. Locket sa jag, fick ett nytt lock. Kostade 10€ och en minut att montera. Glad igen.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Vilket skräp....

Det är inte bara locken till påfyllningarna som är av låg kvalitet.
Detsamma gäller för de små "lås" som ska hålla bodelsdörr och luckor öppna. Med tiden slits de och fungerar dåligt.
Kanske är det någon som hittat ett lås som fungerar bättre?
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: Vilket skräp....

Jag har likadan i Carthagon i dieseltankslocket, bytt många gånger på garantin. Kanske har med temperaturen att göra, om det är kallare kanske inte plasten i flärparna håller?

jyrki

Hej .
Du är inte ensam. Har liknande problem, vill byta till till en Fiamma´s men först byta cylinderlås ; men hur ??
Någon som vet ?

Mvh
 

Bilagor

  • Tancklok 004.JPG
    Tancklok 004.JPG
    2,3 MB · Visningar: 3
  • Tancklok 002.JPG
    Tancklok 002.JPG
    2,8 MB · Visningar: 1
Toppen