• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parabol och tv-antenn

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Parabol och tv-antenn

Tack! Nu har jag fått in kanalerna efter omprogamering i TV. Men nu är alla låsta utom Norge 10 och svt tal. Får låta tv stå på denna kanal ett tag och fortsätta söka efter lösningar sedan. Nu blir det n runda på Söderåsens GK.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Parabol och tv-antenn

Förstår att vi har identiska anläggningar.

Låt TV'n stå på "sjuan", kanal 7. Det kan ta upp till 2 timmar för att kortet blir uppdaterat.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Parabol och tv-antenn

Første gangs oppdatering på et Canal Digital kort som ikke har vært brukt på en lang tid tar normalt mellom 30 min og 2 timer avhengig av hvilken av CD kanalene som er tunet inn. Viktig å huske at disse periodiske oppdateringene sendes med litt forskjellig frekvens på de forskjellige kanalene. Nå vet jeg ikke hvilken av de svenske kanalene som har raskest repetisjon av kortoppdateringene, i Norge var det tidligere TV Norge som var den som ga raskest oppatering. Om jeg skulle gissa så ville jeg tro at TV4 er en bra kanal for å få kortet rask oppdatert om den er med i kanalpakken i kortet.
 

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Parabol och tv-antenn

Nu står kanal 4 på och där finns bild. Men på kanal tablån visas en nyckel.
Denna skall väl försvinna? Eller det kvittar!
Vi får väl se efter ett per timmar!
 

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Parabol och tv-antenn

Allt verkar fungera nu Tack mina vänner i Husbilsklubben för hjälpen. Mycket bättre än att ringa suporten på CDigital.
 
Toppen