• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Räksmörgåsbarometer

Status
Stängd för vidare inlägg.

Wallströmarna

HBK Medlem
Inlägg
316
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
10403
Medlemskap
2024
Sv: Räksmörgåsbarometer

Fråga till Jappe: Vem ritade Lill-Kajsa, Becker? Kollade i jaktregistret i A22klubben men fann inget.
>Blasse
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Räksmörgåsbarometer

Jag minns inte, tyvärr. Det kan ha varit Becker. Det var en av de kända gubbarna i alla fall, det vet jag. Fantastisk båt! Man kunde segla in i hamnarna, även Smögen på den tiden, vända på en femöring och segla ut igen. Den tog alltid vind någonstans. Det fanns ett raffinerat demonterbart utbordarställ till båten men det använde jag aldrig; hade ingen motor. Honduras mahoganny, Oregon Pine, Spruce i masten, rostfri rigg med dubbla förstag o.s.v. o.s.v.
Lystal pratade man inte om på den tiden men det var tillräckligt!

Varför sålde jag den båten? Hur kunde jag vara så dum?
(Vi söp bort den på Mallorca)

Jappe
 

Wallströmarna

HBK Medlem
Inlägg
316
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
10403
Medlemskap
2024
Sv: Räksmörgåsbarometer

Dumheter gör vi alla, själv krängde jag iväg en "gammal" Drake, Slaghöken, som deltog i OS-48. Kommer du ihåg segelnummer, kunde va kul att se om hon fortfarande seglar.
>Blasse
 

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Sv: Räksmörgåsbarometer

O hu klösmagad är du! Tror du att du blir sjuk? Hur mycket skit får du i dig varendra dag när du äter? Titta på dom livsmedel som du dagligen intar. Nu är detta kokt och tvättat tarm! Var ligger farligheten att förtära detta? Är du lika petig när det gäller det mesta?
 

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
801
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Sv: Räksmörgåsbarometer

Nu är år 2014 avslutad gällande sommarens räckmackor.
Tack för alla rapporter, kommer säkert att testa några nästa sommar.
Stänger tråden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen