• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med Europasim

F

F.d. 10045

Guest
Sv: Problem med Europasim

Förmodligen en bra idé att inte fylla alltför många euro på en gång, så förlusten är begränsad om de plötsligt stängar din SIM.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Problem med Europasim

Jag känner väl till Vodafones "affärsmetoder" så det här senaste utspelet förvånar mig inte ett dugg! Att håna sina kunder på det sätt som Vodafone gör genom kommunikation på italienska är närmast otroligt!

Att fylla på kortet med småsummor för att gardera sig mot Vodafones "affärsmetoder" kostar ganska mycket extra!

Jappe

PS. Jag har absolut inget emot det italienska språket; det är ett mycket vackert språk men i sådana här sammanhang passar det verkligen inte!!
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Problem med Europasim

Om jeg har oppfattet situasjonen rett så er Europasim et eget bolag som fant en pakke hos Vodafone Italia som de så har solgt i Europa. Nå har Italia fulgt opp direktivet fra EU om å registrere alle mobilkunder, i denne forbindelsen har løsningen til Europasim fallt sammen.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Problem med Europasim

Enligt Vodafones kundtjänst så gäller följande: "Le nostre bellissime ragazze ti aspettano, scoprile subito! Joliess e' attivo non hai bisogno di altro.?"

Giv mig styrka!! Jag kanske skulle ringa påven!

Jappe

(Sv: Jappe i Portugal - 2013-11-19, 18:38

har du ett långt telenummer som börjar på 0039?? 6-7 stycken har ja fått,,haha,,
ja ringde 3 ock lokalisera VATIKANSTATEN:twitcy:troode i min enfald att det var bluffsamtalen som är på tapeten,,slutar ditt nummer på 17?

då kan de vara du som ringt janne,,ber så mycke om ursäkt,,men du får inte tänka KANSKE HÄLSA PÅ,,det godtar vi inte,,
nu kommer du!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hela december har du på dej,,, bettan kollar blodtrycket,,o jag står för det sänkande medlet,,

va sägs om lite whiskey? bra mot allt,,sen spetsar vi de med våran SANTA POLA FAVORIT,,blodtrycksgin;;

ock lite vila,,ihop med en o annan barrunda,,VARMT VÄLKOMMEN!!!

Senast redigerad av Teddi den 2013-11-19 klockan 18:54.


Sv: Jappe i Portugal - 2013-11-19, 19:09

Javisst! Påven och jag är gamla kompisar så jag lånade hans telefon. Han glömde den när han hälsade på mig på sjukhuset i Benalmadena och välsignade mig alldeles gratis! Normalt tar han 59,90€! Käck gubbe och så där himla gudlig är han inte heller!

Vågar du svara nu? Jag ringer om en liten stund!

Jappe)
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Problem med Europasim

Jag använde mitt Europasim t.o.m 23/7 i Norge, funkade utmärkt och överallt.
Kan det vara så att det endast är nyteckning efter 18/7 som inte längre går?

Ungefär som Fogg som fortfarande fungerar, dock inte i Norge.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Problem med Europasim

Enligt Vodafones kundtjänst så gäller följande: "Le nostre bellissime ragazze ti aspettano, scoprile subito! Joliess e' attivo non hai bisogno di altro.?"

"Våra vakra tjejer väntar på dej, utforska de genast. Joliess är aktiverad du behöver inget mer."

Inte för att jag vet om du blev klokare av det...
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Problem med Europasim

"Våra vackra tjejer väntar på dej, utforska dem genast. Joliess är aktiverad du behöver inget mer."

Inte för att jag vet om du blev klokare av det...

Va!?? Bolaget tycks ha flera strängar på sin lyra! Det kanske var de här två ragazzorna som tog mitt bilnummer när jag var där nere för ett tag sedan!

kro.jpg

Jappe
 

HUSIS

HBK Medlem
Inlägg
161
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
6795
Medlemskap
2024
Sv: Problem med Europasim

Fick detta mail från Europsim idag.
Undrar om man vågar hoppas på en fortsättning ?
Iden är ju bra !

Hi Peter,

it´right that Europasim.com does not sell any cards since July. We are working on to get an alternative card for old cards. So maybe and hopefully we are back in business in september.


kind regards,

Ronny Scholz
Supportteam Europasim
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
804
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Sv: Problem med Europasim

Har använt mitt Europasimcard ett par dagar nu i Tyskland och Danmark, fungerat klockrent 500mb och 25 minuters samtal inom europa för 3 Euro.
De sände ett sms på italienska som troligen betyder att det snart är ett år sedan jag laddade kortet. via Vodafone Ricarica online laddade jag 25€ och det fungerade, fick ett sms med nya saldot. Betalade med Paypal. Förra året försökte jag betala med kreditkort utan framgång, men Paypal gick bra, lite sämre valutakurs bara.

Det verkar alltså som om befintliga kort fungerar som vanligt så länge man håller det levande genom att ladda det inom 12 månader.
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Problem med Europasim

Jag satte in en testsumma för ett tag sedan inför en Europaresa. När jag kollade kortet igår så var det tomt på kontot igen fastän kortet inte ens varit aktiverat! Nu ger jag upp! Vill någon köpa det här skitkortet och överta bekymren så.....

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Problem med Europasim

Jag satte in en testsumma för ett tag sedan inför en Europaresa. När jag kollade kortet igår så var det tomt på kontot igen fastän kortet inte ens varit aktiverat! Nu ger jag upp! Vill någon köpa det här skitkortet och överta bekymren så.....

Jappe

Hur kontrollerar du saldot?
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Problem med Europasim

Jag satte in en testsumma för ett tag sedan inför en Europaresa. När jag kollade kortet igår så var det tomt på kontot igen fastän kortet inte ens varit aktiverat! Nu ger jag upp! Vill någon köpa det här skitkortet och överta bekymren så.....

Jappe

En liten undran - "inte aktiverat" - hur vet du då vad som gäller?
Vi har ett europasim, som vi inte använt på ett antal månader. Satte in pengar för att inte passera 12 mån utan kontakt.
Kollade på samma sätt-"det funkar för mig":cool:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Problem med Europasim

Jag menade att kortet låg i en nalle som inte varit igång på en 2 - 3 månader.

Jappe
 
Toppen