• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TB BIL i NORRKÖPING

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
Hej, vill dela med mig av erfarenhet av TB BIL i Norrköping. Har en HB, IVECO till vilken en reservdel behövs. Nämligen, en hydralslang till bromsreduceringsarmen tror jag det kallas. Min förhoppning, var att TB BIL som är General Agent för IVECO (tror jag) skulle betrakta kunder som kunder.

Hydralslang skulle komma 7 juli enl TB Bil. När det blev 7 Juli, så ringde jag undrade vad som hade hänt. Personen på "reservdelar" var inte så intresserad av att tala om detta. Varför vet jag inte. Men efter tjat, fick jag veta att den skulle komma 14 juli..eller skickas (med en ointresserad attityd).

Okey, idag är det 15 Juli, och jag ringde igen till "reservdelar" på TB BIL. Med samma bristande entusiasm sa han på "reservdelar" uttråkat att den kommer nog i veckan och om jag vill ha den snabbar så kunde jag ta flyget till Italien och hämta den själv !!! Det kallar jag TB BIL kundvård..

Tänkte, är detta sant ? TB BIL kan verkligen få en kund kännas sig som kund (IRONI) Vid det här laget, tänkte jag inte låta detta passera. Bad den ointresserade personen på "reservdelar" att koppla mig till Vd för TB BIL.

Vd för TB BIL bör ju vara intresserad av att kund skall behandlas som kund. Kan tyckas en naiv inställning. Men ..men. Fick till slut äran "audiens" via tele med TB BILs Vd.

Nu undrar ni säkert om han tyckte att en kund är kund och skall få bästa möjliga service..ha ha Nope.

Istället för att höra vad problemet bestog av, så var kunden--jag problemet ??? Förmodligen av att vara så korkad, eftersom jag vill veta när reservdelen skulle leveras. Tydligen en mycket orimlig begäran från min sida.

Insåg snabbt att jag hade hamnat i en "kafka" pjäs..eller som man säger "don't compete with an idiot, he'll drag you down on his level, and beat you on experience".

Fick även till livs från Vd på TB BIL att dom minsamm har 99,99% nöjda kunder..ha ha ha

Antar att jag inte räknades in i denna av TB BIL undersökning

Lyssnade med några verkstäder, för att höra deras erfarenhet av TB BIL i Norrköping..Dom bara skrattade och dom skrattade..

Ni undrar säkert, när kommer denna reservdel- Svaret ingen aning. Ska fixa med en annan leverantör..TB BIL i Norrköping är off-side

Vad vill jag med ovanstående klagolåt ? Enkelt, undvik TB BIL i NORRKÖPING så slipper ni problem.
 
Senast ändrad:

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
Sv: TB BIL i NORRKÖPING

Del två TB Bil i Norrköping.

Fick veta att TB Bil har fått den önskade reservdelen..förra veckan. Tror ni att dom tänker leverera denna ? Ha Ha TB Bil tänker inte leverera den om jag, undertecknad inte levererar en offentlig ursäkt. Jodå, ni hörde rätt - Offentlig ursäkt !.

Då infinner sig ..för vad ?

1.För att vara kund ? (Erkänner det var vansinnigt korkat)
2.För att jag undrade när reservdelen skulle komma ? (Inte ska väl en kund fråga det..)
3.För att jag delade med mig om TB Bils sätt att se på kund ? (Vi lever i ett öppet samhälle...)

Vet ni hur lång tid en annan leverantör tog för att leverera ? 3 Dagar ! Det kallar jag för service. TB Bil har det varit en föjetång sedan 1 Juli...

Misstänker att TB Bil njuter av att jag inte har kunnat använda min HB sedan 1 juli.

Själva reservdelen kostade 258 kr med leverans till min dörr !

PS har varit i kontakt med Iveco Norden också....vad tror ni vad dom tycker om detta ?

Återigen gör er en tjänst undvik TB Bil
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    506,6 KB · Visningar: 6
Senast ändrad:

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: TB BIL i NORRKÖPING

Mitt hembygge en Iveco Daily 35TD av 1988 års modell behöver sällan någon reservdel. Det har dock hänt vid några tillfällen och jag har alltid blivit trevligt bemött både i telefon och vid besök på reservdelslagret hos TB Bil.

:)
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: TB BIL i NORRKÖPING

Mitt hembygge en Iveco Daily 35TD av 1988 års modell behöver sällan någon reservdel. Det har dock hänt vid några tillfällen och jag har alltid blivit trevligt bemött både i telefon och vid besök på reservdelslagret hos TB Bil.

:)
Där satt den...
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: TB BIL i NORRKÖPING

I detta forum skall man aldrig beklaga sig för att man har blivit särbehandlad då får man snabbt en motsägelse vilket är tråkigt. Får hoppas företaget hade en sällsynt dålig dag som sker endast en gång varje sekel.

Jag vet inte vad du menar med en motsägelse och att det var tråkigt att jag kom med den. Jag tvivlar inte på trådskaparens upplevelser och vill inte på något sätt förringa hans problem med företaget.

Men med samma rätt som han har att klaga på ett företag har jag rätt att berömma ett företag. Det har förekommit i många sammanhang då man har stött på husbilsförsäljare som inte skött sina åligganden. Många har haft helt andra erfarenheter av samma företag.

Har du någon erfarenhet av det aktuella företaget? Det är intressantare än svepande formuleringar.

Alve
 
F

F.d. 25045

Guest
Sv: TB BIL i NORRKÖPING

Det är bra att vi får veta om dåliga företag. Dåliga företag ska fram i rampljuset att sedan någon blir behandlad som sig bör är väl bra men knappast intressant.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.689
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: TB BIL i NORRKÖPING

Det är viktigt för balansen att även nöjda kunder kommer till tals, annars räcker det ju med en missnöjd och högljudd kund för att svärta ned ett företag som kanske i övrigt sköter sig utmärkt. Ibland stämmer bara inte kemin mellan människor, det kan räcka med ett missförstånd i början! Att man sedan utgjuter sig så kraftigt som här, ökar ju naturligvis inte förståelsen om det upptäcks!:wideeyed:
 
Senast ändrad:

Linder

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2024
Sv: TB BIL i NORRKÖPING

Det är viktigt för balansen att även nöjda kunder kommer till tals, annars räcker det ju med en missnöjd och högljudd kund för att svärta ned ett företag som kanske i övrigt sköter sig utmärkt. Ibland stämmer bara inte kemin mellan människor, det kan räcka med ett missförstånd i början! Att man sedan utgjuter sig så kraftigt som här, ökar ju naturligvis inte förståelsen om det upptäcks!:wideeyed:

Mycket riktigt !

Det finns ju också bra och dåliga kunder.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: TB BIL i NORRKÖPING

Det känns inte riktigt bra att man kan uppmana medlemmarna i en klubb med 10.000 medlemmar att bojkotta ett företag utan att företaget ifråga får möjlighet att bemöta kritiken.

Vi har ju bara hört en part och kan naturligtvis inte ta ställning för eller emot.

Tycker nog att vi i klubben kan nöja oss med att berätta hur illa vi har blivit behandlade. Med lite sans och måtta.

Att jag skulle godta en enda persons uppfattning om ett företag och sluta handla där är helt uteslutet. Om företaget alltid kulle bära sig så illa åt som refereras ibland så borde det för länge sedan ha kursat.

:cool:
 
F

F.d. 25045

Guest
Sv: TB BIL i NORRKÖPING

Det är nog bara dåliga företagare som tycker att det finns dåliga kunder.
Det kommer fram alldeles för lite om dåliga företag.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: TB BIL i NORRKÖPING

Det är nog bara dåliga företagare som tycker att det finns dåliga kunder.
Det kommer fram alldeles för lite om dåliga företag.

Vet inte riktigt vad som menas med "dåliga kunder" och inte heller med "dåliga företag".

Du känner tydligen till en hel del "dåliga företag" som inte har belysts här. Det är fritt fram att ange vilka du avser och hur du har drabbats.
 
F

F.d. 25045

Guest
Sv: TB BIL i NORRKÖPING

Det var inte jag som tyckte att det fanns dåliga kunder för för kunder kan väl knappast vara dåliga, möjligtvis besvärliga men är väl det oftast av någon anledning o då alldelens för sällan. Om du vill veta om dåliga företag så finns det ett utmärkt program i SVT med en soptunna i.
 

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
Sv: TB BIL i NORRKÖPING

Hej,
Vill påpeka att jag inte uppmanar till något. Bara en beskrivning om vad jag har fått erfara.

Upprinnelsen var att en hydralslang som beställdes början av juli. När det dröjde ringde jag företaget...och så drog cirkusen igång.

Tycker inte att det är orimligt att få info när reservdelen skulle levereras. Klart att jag blev förbannad när dom föreslog att jag kunde åka själv till Italien och hämta slangen..om det inte passade.

Återigen detta är mina erfarenheter och inget annat
 
Senast ändrad:
Toppen