• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avgift 95kr för att boka camping i Mölle

F

F.d. 25267

Guest
Sv: Avgift 95kr för att boka camping i Mölle

Funderar på alla husbilsägare som säger att dom har med sig allt som dom behöver.
Ni måste ha gigantiska vattentankar om ni ska duscha 2st varje dag och inte att förglömma, var gömmer ni varmvattenberedarna som måste vara på en 40-50 liter allraminst.
Måste till att jaga vatten varje dag.

Sen håller jag med om att campingpriserna idag är grymt höga. 350-450:- natten har jag betalt per dygn exkl el. Under 2 veckor nu. Fast då förståss, så har jag duschat varje dag utan tillägg.

1. Alla behöver inte duscha varje dag som du.
2. 150 liter vatten räcker lätt 3-4 dagar för oss.
3. Varmvattenberedaren rymmer 14 liter men dessa liter har man hela tiden så länge det finns vatten i tanken och gasolvärmaren är på och det blandas ju med kallvatten när man dushar. En vuxen duschar lätt på 10-15 liter.
4. Vill man betala 400 kr dygn för att kunna duscha obegränsat så ska man göra det.


Som sagt vi klarar oss utan campingens utbud och vill heller inte betala för det. Dessutom vill vi inte trängas på en plats vi inte valt själva. Hade husvagn i 15 år när barnen var med och då låg vi ofta på camping men var sak har sin tid. Nu har vi husbil och är bara två. Vi står sällan mer än två nätter på samma ställe och trivs med det. Vi har allt med oss och söker enkla fina ställen att stå över natten och dessa får kosta max 150 kr annars får det vara.
Detta ska inte förväxlas med snålhet som vissa tror. Det handlar bara om vad man vill lägga pengarna på - inget annat. Hoppas jag gett svar på dina funderingar.

Per
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Avgift 95kr för att boka camping i Mölle

Vi är en familj på fyra som alla duschar i husbilen, separat dusch fanns på vår kravspec vid letandet enkom av den anledningen. Varmvattnet är mycket sällan något problem, det räcker till, däremot går det åt en hel del vatten ur vattentanken (men vad ska man annars ha det till? ;) ). Man får se till att fylla på vatten där möjlighet ges bara, men det blir en naturlig del att tänka så, precis som att tömma toan när det går utifall att det inte finns tömningsmöjlighet vid nästa ställe.
 
Toppen