• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försökte uppdatera ställplats..

Mattssons

FD HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Åland
HBK-Nr
10069
Medlemskap
2021
Vi besökte igår Sörby Herrgård i Kungsör, som tidigare hette Sörby Vandrarhem,
dit vi hittade från husbilsklubbens ställplatslista, men det var inte mycket som stämmer mer i den informationen så jag tänkte kommentera under inlägget, men jag hade tydligen inte behörighet, stod det, så då vet jag inte hur man kan ändra där, men någon annan vet säkert..

Mvh Åsa
 

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Inlägg
296
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2024
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Har försökt göra samma sak på flera ställplatser där inte infon stämmer
Har nu ledsnat på att inkomma med ny info
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Gå in på fliken "Husbilsplatser" i högerkolumnen där snabblänkar finns till olika forum. På "Husbilsplatser" finns en knapp för att lägga in nya ställplatser och att uppdatera info om dem som redan finns.
EssoJ
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

..........................jag tänkte kommentera under inlägget, men jag hade tydligen inte behörighet, stod det, så då vet jag inte hur man kan ändra där, men någon annan vet säkert............

Tack för att du ställer frågan, säkert många som inte vet. :)

Vi som jobbar med att uppdatera listan vet att många besöker platserna men tyvärr endast ett fåtal som meddelar HBK om de förändringar som skett.

Det är egentligen mycket enkelt att göra via "Ny plats" som finns i högerspalten precis ovanför kartorna. Skriv ändringarna under "övrigt" och glöm inte att ange namnet på platsen som avses.

Direktlänk: Ny plats

Bra att även lägga med en bild som visar platsen om sådan saknas i listan.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

För mig låter det som att rubriceringen "Ny plats" är boven i dramat.
Om jag inte läst här under ett antal år utan istället som ny medlem skulle försöka hitta info om hur/var man uppdaterar en befintlig ställplats så vore nog "Ny plats" ett av de sista ställena jag skulle leta på......
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Om man inte hittar vad man söker, varför då inte fråga? :)

Så som trådskaparen gjorde!
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Jag var i samma sits som trådskaparen för några dagar sedan, och jag har frågat och fick så småningom ett svar, men entusiasmen över att uppdatera utdaterade ställplatsbeskrivningar till gagn för efterkommande falnade ganska snabbt efter att man fastnat i administrationen...jag gav helt sonika upp och släppte det, tyvärr, då det inte framstod som självklart hur man skulle göra.

Kommer det fram en enkel beskrivning över hur man uppdaterar/redigerar bara det som är fel i en annars utmärkt ställplatsbeskrivning utan att behöva skriva en helt ny så kanske jag får lust igen. ;)

Menar ni att man skriver som ett meddelande där man förklarar vad som är fel, till er som läser det och håller i uppdateringen, men använder formuläret "Ny ställplats" för meddelandet? Eller har jag fått det om bakfoten igen?
 
Senast ändrad:

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Det enda som behöver fylls i är platsens namn i listan och de ändringar som ska göras. Är det priset så skriv det nya på raden för avgift osv. Eller skriv alla ändringarna under övrigt.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Om man inte hittar vad man söker, varför då inte fråga? :)

Så som trådskaparen gjorde!

Jo, förvisso. Men man kan kanske underlätta för andra som ställs inför samma problem, genom en rubrik "Uppdatera ställplats" med en förklaring och länk till formuläret "Ny plats".
(Allt jag kan är lätt. Det är det jag inte kan som ibland ställer till det för mig).
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Om du går till knappen "Ny plats " och läser texten där så framgår det, att den även användes för uppdatering av befintlig plats.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Jo, men då måste jag först på något sätt kommit på iden att gå till ny plats, när jag i själva verket letar efter nåt sätt att uppatera en befintlig plats. Den kopplingen är på intet sätt självklar, i varje fall inte för mig.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Nu när jag förklarat hur man gör, kan man hoppas att det gett effekt och anmälningarna om förändringar på platserna strömmar in till webadm! ;)
 
F

F.d. 55310

Guest
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Nu när jag förklarat hur man gör, kan man hoppas att det gett effekt och anmälningarna om förändringar på platserna strömmar in till webadm! ;)

Hej Gunnar
Jag uppdaterade Vadstena/Kronängen nyligen, skickade med tre bilder, blev något fel av mig vid överföringen eller var bilderna ej ok, bra att veta till nästa gång
Hälsningar
Yngve A.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Vi lägger normalt endast in en bild per plats och väljer den som visar platsen om det skickas in fler en bild.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Jo, dina bilder fanns med och dina nya uppgifter har lagts i under befintlig plats, bild fanns redan.
 
Toppen