• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byta garagelås

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Ska byta garagelås då två av dem inte fungerar längre och på ett tredje följer ibland låskolven med nyckeln ut.

Kan någon förklara skillnaderna mellan typerna här: KAMA Fritid bagagerumslås

Är K12-15 och K12-16 av typen som "poppar" ut när man låser upp dem?
Och följdfrågan blir isf: Kan jag som har den icke-utpoppande typen byta till den, är de direkt kompatibla vad gäller infästning och hålbild?

Vidare vet jag inte om jag har "stora" eller "lilla" handtaget, kan någon ge mig mått eller annat säkert sätt att skilja dem åt? Samma fråga här, är de direkt utbytbara eller måste man ha samma handtagstorlek som tidigare?
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Byta garagelås

Ingen har tydligen behövt byta garagelås? Nåväl, någon måste ju vara först så jag omformulerar frågan; känner någon till en återförsäljare som har alla typerna av garagelås hemma i lager som man kan besöka så att man kan jämföra dem? Föredragsvis i Sydsverige. Har hittills gått bet på de ställen jag försökt med då det utan undantag varit beställningsvara...
 

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Sv: Byta garagelås

Jag hade ringt Peter i butiken hos Bengt i Örkelljunga. De ansvarar ju för reservdelar till ditt bilmärke och han löser nog en postförsändelse. Dessutom är det alltid skönt att kunna prata med någon som kan. Har fungerat bra varje gång jag behövt understöd.
 
Toppen