• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vem hälsar på vem?

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Vem hälsar på vem?

Jag hälsar på alla. små, stora, gamla och nya husbilar. Många hälsar inte tillbaka. För min del spelar det ingen roll, det är bara skönt att röra på armarna med jämna mellanrum :) alla gör som dom vill.

Hälsningar/hike
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Vem hälsar på vem?

I vår bil är det så att när det blir bökigt, stökigt och knökigt att parkera, vilket det ofta blir med en stor bil, ja då tar Carola över ratten.

Lugnt, metodiskt ser hon till att bilen hamnar där det var tänkt.

Själv är jag som de flesta män, ivrig och snabbt skall det gå.... ja varför? Carolas lugna stil brukar oftast vara snabbare och framför allt säkrare.

Hon har också den lilla egenheten att hon hejar på de flesta husbilarna när hon kör, däremot så ignorerar hon i allmänhet djurtransporter och i synnerhet hönstransporter.

Tommy
 
F

F.d. 52920

Guest
Sv: Vem hälsar på vem?

Det är oftast dom som kör skottkärra till vardags som inte hälsar :twitcy:
Samma är det i hojvärlden :yes:
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: Vem hälsar på vem?

Vi är nya husbilsägare, men tycker det är en kul grej att morsa på varandra. Det gjorde vi också när vi hade segelbåt. Armen åker upp oftare nu vilket inte är ett dugg arbetsamt. Fortsätt morsa på varann.:)
 
F

F.d. 15776

Guest
Sv: Vem hälsar på vem?

Hej.
Det är ett väldigt vinkande när man kör och möts, det är ju ioch försig trevligt, men det vore ändå trevligare om man kunde hälsa på varandra på camping resp ställplats. Blir ofta ignorerad trots att vi har stått alldeles intill. Nog kan man väl kosta på sig att säga hej.

Bengt
 

coolmix

FD HBK Medlem
Inlägg
77
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
11835
Medlemskap
2023
Sv: Vem hälsar på vem?

Jag har uppfattningen att på oss, vi har en gammal Solifer hälsas det knappt på. Vi mötte 7 husbilar i eftermiddags, ingen hälsade. Det är oftast så.
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Vem hälsar på vem?

Just de gamle Solifer pleier jeg å legge merke til, ikke mange igjen av en av de mest vellykkede gamle - og den er svensk! Det er et pent eksemplar dere har.

Selv pleier jeg å hilse til alle husbiler jeg møter hvis det er mulig for andre å se at jeg hilser. Klarer å få med meg endel påtis også, men der kan det mangle enkelte. At jeg og hilser til endel hestebiler som det ikke står horses på med store bokstaver blir helt naturlig.
 
Toppen