• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Multimedia i Kabe i810 QB

tommycoach

HBK Medlem
Inlägg
59
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
10971
Medlemskap
2025
Hej på Er vänner i cyberrymden.
Skulle vilja veta om någon här har en Kabe i810 QB, årsmodell 2014. I så fall skulle jag vilja veta vad för Multimedia system som sitter i denna bil. Tacksam för svar.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Multimedia i Kabe i810 QB

Säljaren borde väl kunna svara på det?
Det är ju inte ovanligt att man kan välja på fler olika system när man köper bil.
 

Freeman

FD HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
6293
Medlemskap
2022
Sv: Multimedia i Kabe i810 QB

Har en Kabe 810 Lt 2014 där sitter en Pioneer AVIC-F950BT borde väl sitta samma i din. Har haft lite problem att lägga in fartkameror i den, det är dålig support, behöver du hjälp kan du höra av dig till mig så skall jag hjälpa dig,
Freeman
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Multimedia i Kabe i810 QB

Hej på Er vänner i cyberrymden.
Skulle vilja veta om någon här har en Kabe i810 QB, årsmodell 2014. I så fall skulle jag vilja veta vad för Multimedia system som sitter i denna bil. Tacksam för svar.

Om premium sound system kommit till husbilarna (finns i husvagn Royal Imperial 2014) så sitter det även en Pioneer TS-SW3001S4 subwoofer dold i en bandpass låda mm.
Om "KABE Premium Sound System som KABE utvecklat tillsammans med en av världens ledande ljudleverantörer" hänvisar till Pioneer eller Lars på jobbet som designat och byggt premium sound system till Kabe vet jag inte ;):D
AVIC-F960 bör det sitta om den är helt ny, ersätter F950 med lite fler anslutningsmöjligheter.

Peter :)
 

stasond

FD HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Katrineholm
HBK-Nr
8066
Medlemskap
2021
Sv: Multimedia i Kabe i810 QB

Jag har en Kabe i810 QB 2014 och vi har en AVIC - F950BT installerad från fabriken i Tenhult
/Staffan
 
F

F.d. 50174

Guest
Sv: Multimedia i Kabe i810 QB

Hej Har köpt en Kabe 910 qb 2015 men hur får man in intressepunkter som camping, golfbanor mm... Josef
 

Carl-Axel

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Sv: Multimedia i Kabe i810 QB

Pioneer har en programvara som heter Navgate feeds som installeras på din dator där man kan importera olika intressepunkter, dessa kör man sedan över med ett minneskort som passar i Avic uttaget. ( behövs en adapterhållare för att komma åt att föra över från din dator till minneskortet)
Testa detta lite plockigt men fungerar.
Vi har en Avic 940 i våran 2012 ,problemet är att det verkar mest strula med uppdateringar av kart och vägarna. Jätteviktigt när man köper nytt men inget som verkar fungera efter ett par år.
Gå in på pioneers hemsida och sök efter Avic-950 så får man upp vilka uppdateringar som behöver göras också.
Lycka till
 
F

F.d. 50174

Guest
Sv: Multimedia i Kabe i810 QB

Hej I våran 910 -15 sitter en AVIC-F960DAB. Har talat med Pioneers support idag. det finns inget man kan göra åt fråpn Pioneer. Skulle funnits en AVIC-sync klar sent 2014. men inte klar ännu för att få in Pois --- Så är svaret.
Dom sa attt det skulle suttit en med ett C på slutet Då hade man fått in intressepunkter via Car nåt....kom inte ihåg vad han sa rih´ktigt men fåranvända vår bärbara TomTom som finns allt på...


Josef
 

Carl-Axel

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Sv: Multimedia i Kabe i810 QB

Hej I våran 910 -15 sitter en AVIC-F960DAB. Har talat med Pioneers support idag. det finns inget man kan göra åt fråpn Pioneer. Skulle funnits en AVIC-sync klar sent 2014. men inte klar ännu för att få in Pois --- Så är svaret.
Dom sa attt det skulle suttit en med ett C på slutet Då hade man fått in intressepunkter via Car nåt....kom inte ihåg vad han sa rih´ktigt men fåranvända vår bärbara TomTom som finns allt på...


Josef

Konstigt att dom sålt en DAB radio till dig, det finns väl ingen i Sverige som tror på detta system bara möjligen SR, vad skulle hända¨den dagen alla vanliga radio "FM osv " ersätts nya apparater till alla kanske gratis förståss.
Det där C:et som du skriver om är förstås Pionees nya maskin för Campers där man kan föra in storlek på fordonet som sedan programmet ska beakta.
Jag tycker du ska lämna igen och byta till en Avic-960 BT-C det var nog den som var menat från början, stå på dig.
Carl-Axel
 
Toppen