• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fast gps eller gps i smartphone/läsplatta?

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Fast gps eller gps i smartphone/läsplatta?

Min Samsung Tab3 funkar hyffsat som navigator men då blir den upplåst till det vilket jag inte vill. Har också en pioneer stereo med inbyggd navigator men uppgraderingar är dyra att köpa och den sitter inte bra i mitten på instumentbrädan. Har därför just köpt en garmin camper med fria uppgraderingar och bra ergonomi. Litet lyxigt kanske men trafiksäkert och med bra funktion. Med tre system har man ju alltid något som funkar. Det skall också bli kul att jämföra vägval och med tre blir det ju oftast majoritet för någon väg:)
Kul med teknik i husbilen, alltid något att leka med:)
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Fast gps eller gps i smartphone/läsplatta?

Jag satt och pillade lite i min "gamla" Garmin och återupptäckte då hur lämplig den är för navigering! Jag vet att det finns människor som gillar det här som börjar med i men jag gör det inte! Jag ger upp! iPaden är obegriplig. Min gamla HTC Flyer är mycket enklare att hantera! En riktig androidplatta är på väg från Kina och till dess kommer jag att använda min Garmin och Flyern! Bli inte förvånade om ipaddan dyker upp i "Annonser"!

Jappe
 
Toppen