• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin Camper 760LMT-D

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Klart Garmin har, men det kostar några kronor. Fördelen är att den bara varnar för kameror i din färdriktning.
Logga in på ditt "my Garmin" och beställ.

Jag tycker inte det är någon nackdel att det varnas åt båda hållen, bra med en påminnelse jag vill i första hand hålla hastigheten inte unvika böter.
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Eftersom kamerorna oftast står i par nära varandra så får man ha väldigt dåligt minne för att hinna glömma gällande begränsning.
Jag tycker det är skönt att slippa det extra påminnelsepipet.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Orkar inte läsa alla inläggen i tråden så jag frågar istället. Hur mycket internminne har Garmin Camper 760LMT-D? Finns uttag för minneskort? Kan man lägga in alla POI's som Sjöberg har gjort för Garmin typ HBK's ställplatslista, tömningsplatser, Bordatlas etc.?

Bennie
 

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Hej 7 gb ungefär är minnet i "burken" det räcker dåligt, vid uppdatering av kartan så tar den nästa allt utrymme men sätter du i ett minne och flyttar alla poi´s till detta och uppdaterar kartan så frigör du nästan 3 gb. Man kan sätta i max 32gb´s minne och det räcker länge

/Thomas
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.550
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Har testat min Garmin under några resor i Sverige. Är varken imponerad eller särskilt nöjd.

Hade tidigare en TomTom Start 60 som börjat krångla lite och batteriet hade lagt av. Hade några gånger blivit skickad mot låga viadukter av den, därför köpte jag en GPS som håller koll på höjden och vikten mm.

TomTom:s kartunderlag verkar bättre, sade ifrån redan vid planeringen om det fanns grusväg i rutten och gav mig möjlighet att välja en annan väg. Han visar en skapligt överskådlig bild av den rutt han valt och jag kunde be TomTom beräkna en annan väg.

Garmin däremot föreslår en rutt på en liten kartbild som är svår att tyda. Bara att acceptera eftersom jag blir osäker på vilken väg han valt. Dock ingen antydan om att det kan finnas tveksamma vägar. När man så småningom kommer till en korsning kan det komma ett meddelande om att han inte har en aning om vägens skick eller om det går att köra där med ett campingfordon över huvud taget! Så dags!

TomTom har en mycket tydligare filvisning, visar t.o.m. refuger i korsningar.
Vägvalen har varit relativt vettiga under de tre år jag haft den.

Garmin kan skicka in mig på väldigt konstiga vägar ibland, t.ex. skickar han mig över en liten privat grusväg där ägaren inte har några bidrag för underhållet och vägens skick är därefter, istället för att följa den asfalterade länsvägen. Vinsten skulle knappast bli mer än 50 m! Ändå har jag matat in uppgifter om fordonets storlek. Minst sagt bristfällig programvara. Något sådant hittade aldrig TomTom på.

Däremot är jag nöjd med att man enkelt kan ändra skalan på kartbilden på Garmin.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Varför kan Garmin inte lägga in rätt fartgränser för tung husbil i Sverige när det fungerar i övriga Europa!
Svaret jag fått från Garmin i Sverige är att Garmin USA inte är intresserade,kanske något för husbilklubben att ta tag i det finns ju några tusen medlemmar.
 
A

Anyone

Guest
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

Varför kan Garmin inte lägga in rätt fartgränser för tung husbil i Sverige när det fungerar i övriga Europa!
Svaret jag fått från Garmin i Sverige är att Garmin USA inte är intresserade,kanske något för husbilklubben att ta tag i det finns ju några tusen medlemmar.

Jag håller med, borde inte vara en så svår sak att ordna men det är väl en fråga om pengar. Vad kan vi göra tillsammans i husbilsklubben? Namninsamling? :spinny:
 

Regent

HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Sv: Garmin Camper 760LMT-D

:) Hei!

Jeg har brukt min Garmin 760 LMT i tre år og 40000km, stort sett på reiser til
Spania/Portugal.(Fra/til Bergen/Norge)

I starten var det noen merkelige veivalg, men etter første kartoppdatering ble
det bra, vi er nå meget godt fornøyd. Har brukt GPS siden 2003, dette er den
vi er best fornøyd med, på fjordårets tremånederstur gjorde den ingen feil.

Om du vil unngå dårlige veiparti må du gå inn i programmet og velge snareste vei, ikke korteste. Der kan du også velge bort grusveier.

Lykke til

Hilsen Regent.

Har testat min Garmin under några resor i
Sverige. Är varken imponerad eller särskilt

Garmin däremot föreslår en rutt på en liten kartbild som är svår att tyda. Bara att acceptera eftersom jag blir osäker på vilken väg han valt. Dock ingen antydan om att det kan finnas tveksamma vägar. När man så småningom kommer till en korsning kan det komma ett meddelande om att han inte har en
Garmin kan skicka in mig på väldigt konstiga vägar ibland, t.ex. skickar han mig över en liten privat grusväg där ägaren
 
Toppen