• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byter ni eller fyller ni på gasolflaskan

F

F.d. 9667

Guest
Sv: Byter ni eller fyller ni på gasolflaskan

Jag fyller på mina gasolflaskor här i Strängnäs då vi har en påfyllningsstation här!
Lasse:)
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Byter ni eller fyller ni på gasolflaskan

Fyller på i Sundsvall - Gasoldepån.
Har tyska flaskor - å jag tror det är enda stället i Norrland som det går att fylla dem.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.579
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Byter ni eller fyller ni på gasolflaskan

Fyller också när det finns möjlighet men måste tyvärr byta nästa gång eftersom flaskan måste in på provtryckning.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Byter ni eller fyller ni på gasolflaskan

Byter flaska gör bara av med en flaska per säsong från 1/4 - 30/10, har inga solceller står ofta med el. Kör mest utomlands på sommaren. Kanske blir mer i år funderar på att åka till julmarknader i år.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Byter ni eller fyller ni på gasolflaskan

Fyller Ålem annars försöker hitta billigast byta runt 300:- annars vid påfylling 240:-
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: heByter ni eller fyller ni på gasolflaskan

Hej!
Vi fyller vår flaska i Tyskland. Klart billigt!
Vi betalade 70 cent per liter.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Byter ni eller fyller ni på gasolflaskan

Har två st påfyllningsbara flaskor, dvs. med "tanklock", inklusive 4 adaptrar, som täcker in tankningsstationer i hela Europa.
Åker bara in på en LPG-mack och tankar för cirkus 9 kr/liter (SE). (Ute i Europa är literpriset ännu lägre).

Tankar själv, med en påfyllningspistol som fungerar ungefär som när man tankar diesel. De två flaskorna är sammankopplade så att båda fylls samtidigt.

Kolla in Kamblers prisvärda erbjudande under HBK Förmåner ...

Dessutom har jag Duo Comfort/Control som gör att förbrukningen övervakas, och när en flaska är tom växlar systemet automatiskt över till den andra flaskan.

Det blir inte bekvämare och smidigare än så. Och som sagt, i hela Europa.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Byter ni eller fyller ni på gasolflaskan

Eftersom gasol kostar orimligt stora pengar i det inre av Norrland (660:- som mest för byte av en P11) och LPG inte finns att köpa annat än i Sundsvall eller Stjördal så har jag i mina senaste husbilar satsat på att i möjligaste mån bli gasoloberoende. Diesel finns att köpa nästan överallt och dygnet runt.

Endast spislågorna på gas och jag klarade mig ett år på en 2 kg campingbehållare i min förra bil och i min nuvarande sitter en tysk 5 kg-flaska som känns nästan lika tung nu som vid bilköpet 2012.

Visserligen finns även dieseldrivna spisar men gas är så mycket bättre just för spislågorna så helt gasoloberoende vill jag inte bli.

aake
 

DF5XG

HBK Medlem
Inlägg
1.264
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
12069
Medlemskap
2024
Sv: Byter ni eller fyller ni på gasolflaskan

Har två st påfyllningsbara flaskor, dvs. med "tanklock", inklusive 4 adaptrar, som täcker in tankningsstationer i hela Europa.
Åker bara in på en LPG-mack och tankar för cirkus 9 kr/liter (SE). (Ute i Europa är literpriset ännu lägre).

Tankar själv, med en påfyllningspistol som fungerar ungefär som när man tankar diesel. De två flaskorna är sammankopplade så att båda fylls samtidigt.

Kolla in Kamblers prisvärda erbjudande under HBK Förmåner ...

Dessutom har jag Duo Comfort/Control som gör att förbrukningen övervakas, och när en flaska är tom växlar systemet automatiskt över till den andra flaskan.

Det blir inte bekvämare och smidigare än så. Och som sagt, i hela Europa.
Vi gör det precis på samma set.
 
Toppen