• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bojkotta danskt griskött!

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Bojkotta danskt griskött!

Att vi är giriga & kräver billigare kött är väl en sanning med modifikation.

1. Utländskt kött skiljer upp till 50% i pris mot svenskt kött vilket gör att väldigt många konsumenter är nödgade att köpa detta pga dålig ekonomi.

2. Billigare transporter är inget som framtvingats av konsumenterna utan företagarnas snikenhet i avsikt att öka sina avanser.

3. Billigare reservdelar tillverkade i Kina säljs också som DYRA reservdelar inom svensk handel. F.ö. tillverkas inte allt i Sverige eftersom vi inte är självförsörjande.

4. Att utländska chaufförer (dom är lagligt här & kör) jobba för noll och ingenting är åter igen inget som framtvingats av konsumenterna utan företagarnas snikenhet i avsikt att öka sina avanser.

5. Även svenska företag & bönder skulle hantera djuren på ett oetiskt sätt för att tjäna mer pengar, om dom fick. Det som hindrar dom är svenska djurskyddslagar & bestämmelser kring livsmedel.

Man får inte glömma att alla svenskar inte har det som oss med vettig inkomst, husbil, villa, bil mm. För att många av dessa skall kunna köpa kött så krävs billigt kött för att slippa leva enbart på "bönor, rovor & potatis". Detta är en tanke som jag framför allt får varje år vid den här tiden med överflöd av julklappar & frosseri vid julbordet.

Bennie:)

Så egentligen är alla skurkar, utom du ungefär?
 
Senast ändrad:
Toppen