• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ladda ner en färdväg till GPSen

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Går det göra en färd väg tex med via Michelin och sen få över den i min garmin gps?
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Ladda ner en färdväg till GPSen

Ja! faktiskt så går det. :)

Tillägg och dementering: jag testade mer med min gps och än så länge verkar det vara en ganska värdelös rutt jag lyckats skapa med michelin! :oops:

Annars så går det att skapa en rutt i Basecamp till sin garmin, det försökte jag tidigare men jag tröttnade innan jag fick till nåt vettigt.

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Ladda ner en färdväg till GPSen

Provade Basecamp den va inte lätt!
Ska prova Via michelllin, om jag fattar den bättre!
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Ladda ner en färdväg till GPSen

Det skulle vara roligt att höra om någon överhuvudtaget lyckats skapa något vettigt i Basecamp - tycker den verkar både ologisk och obegriplig...:mad:
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Ladda ner en färdväg till GPSen

Skönt att man inte är ensam, jag har försökt använda basecamp några gånger men jag grejar det inte!
Det finns en del instruktionsfilmer till det på youtube som jag ser på men hittills har jag gett upp innan jag lyckats med något.

mvh jocke
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Ladda ner en färdväg till GPSen

Använder basecamp ibland. Ja, den är lite tålamodsprövande innan man kommer underfund med den.
Jag gillar att man kan se alla pois, oavsett källa, samtidigt om man lägger alla ställplatsfiler i samma mapp. Jag ser hbk, bordatlas, promobil, aires de service mm samtidigt på kartan.
Jag planerar rutter ung så här:
Väljer ny-ruttmarkören. Pekar på start resp slutpunkt. Kollar på kartan vilken väg den valt. Om jag vill ta annan väg lägger jag in några waypoints via waypointmarkören på kartan och döper dem så att jag känner igen dem.
Dubbelklickar på rutten med pilmarkören. (man måste välja markör efter vad man vill göra annars går det åt fanders).
I dialogrutan kan man addera och sortera waypoints. Välj räkna om.
Det funkar bra att importera rutterna till garmin.
 
Senast redigerad av en moderator:

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Ladda ner en färdväg till GPSen

Har nu över fört från Via Michelin gpx fil till datorn med vår färd väg.
Har provat att få in den o Gps via Basecamp, mapsource och även manuellt bara flytta över den i mappen som heter gpx.
Finns inte en chans att jag får in den, den hittar den inte fast jag försöker importera den eller exportera från div program.
Ska det va så svårt så kan man ju skita i detta och köra pappers kartor!
 
Toppen