• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

2kg tub b2012?

S

StorDansk

Guest
För endast matlagning i min enkla plåtis har jag tänkt placera en 2kg flaska, den bör räcka minst en sommar för mina behov, ska skaffa ett en-eller tvålågigt kök och montera i bänken!
Tydliga priser på flaskan och fyllning saknas ofta hos gasolfirmorna, någon som kan fylla i kunskapsluckorna åt mig,
då flaskan är skapligt dyr vill jag helst inte köpa två, men en 6- eller 10 kg flaska kräver ju gasskåp och den platsen har jag inte,
vad är bästa lösningen?

Hälsning Finn
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: 2kg tub b2012?

Om du er sikker på at et ikke blir kaldere enn +5 så kan du bruke utstyr som kjører med butanbokser. Utstyr og gassbokser er billige, du finner det på slike steder som Biltema og Jula pluss campingutstyrsbutikker. For propan tror jeg ikke du finner noe mindre enn 3 kilo om du ikke satser på de blå campinggass enhetene. Disse koster forholdsvis mye.
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: 2kg tub b2012?

En sådan hade jag i min plåtis på 80-talet. Men jag hade köket monterat direkt på flaskan så jag kunde plocka undan eller ta fram hela kitet och sparade plats.

/M
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
S

StorDansk

Guest
Sv: 2kg tub b2012?

Tack Knut, ser nu att det är orimligt att ens tänka på en två kilos flaska, dels är dom dyra, och bara att byta en tom flaska mot en ny kostar ett par hundralappar.
Ska kolla nästa gång jag är på Biltema, hur mycket propan det är i behållarna, den lilla flaskan har jag med tillhörande kök, och den är ren butan:(
 
S

StorDansk

Guest
Sv: 2kg tub b2012?

Hej Bengt Åke, ja, det låter som du kan ha någon att erbjuda?
Men det går ju inte att skicka hur som helst!

Du ka PM'a mig om du vill!

Hälsningar Finn
 

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: 2kg tub b2012?

Hej
Jag har en tom 2 kg över. Vad säger Du om 100 kr. Om Du är intresserad och vill ha den fort så kan Du hämta den i Skänninge. Annars så skall jag till Lambohov på fredag fm så vi kan ses där.
Lasse
tel 070-5952379
 
Toppen