• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol

Anki o Claes 950

FD HBK Medlem
Inlägg
866
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
950
Medlemskap
2022
Köpte billig gasol i Kalmar södra infarten hos Gasolkungen
Ordinarie pris 250 kronor för p11, medlemmar i Caravan Club
har 10 procent i rabatt betalade 225 har snart intjänat medlemsavgiften
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Gasol

Hej alla Västerbottningar:)

Gasoldag hos Skelleftebränslen 17 maj - byt in din Stål-Alu tub till en komposit till kanonpris.

Stellplatz:

Ett varningens finger för komposttuberna.
Dom är sköra och läcker lättare än P11/PA11
Har 1 kg gas mindre än P11/PA11 Ofta betalar man samma pris vid byte av tub.

JOE
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Gasol

Tror att det är en skröna men om du har konkreta fakta/bevis tar jag gärna emot det med glädje:)

Hej igen!
Kompositflaskorna är säkert godkända men det finns ändå starkare och svagare material i gasolflaskor. Jag har passat i receptionen i Idre och när jag var där en jul och nyår så blev det en del gasolflaskor bytta. Första kompositflaskan läckte i kragen när kunden satte fast flaskan med ingående slang. Någon dag senare kommer en gäst med en flaska som blivit skadad på den delen där man ser gasolmängden i flaskan. Ett litet hål räcker för att gasen skulle strömma ut.
Så för mig känns det som kompositflaskorna är bräckligare än både aluminium och stål.
Viktskillnaden mellan en kompositflaska och en aluminiumflaska är ganska marginell. Ett helt kg skiljer ju i mängd också.
Om du kollar på gasolfirmor på nätet så är det flera som tas samma pris för en p10 som en p11

JOE
 
Toppen