• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ELCYKEL på IKEA

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: ELCYKEL på IKEA

En googling på "ikea folkvänlig" ger en mängd träffar - och en helt annan bild av cykeln än den som elcykelguiden ger.
 
Senast ändrad:

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: ELCYKEL på IKEA

Jag har köpt de nya varianterna. Vid prov så tycker jag att de verkar mycket bra.

Ikea gör så klart tester med mindre serier och brukar ju kunna vara bra på tillräcklig kvalitet till bra pris.

Stor fördel med de sista är att de går att vika ihop och tar därmed mindre plats i garaget.

Jag har heller inte sett cyklar med 21 vxl skivbromsar och framdämp till i närheten av 6600 kr...

Även jag köpte en till mig. I personaltidningen står det att det är Panasonic batterier = borde inte vara de sämsta. I helgen när jag köpte så fanns 3 representanter från tillverkaren på plats för att få snabb feedback från kunderna. De svarade välvilligt på frågor.
Jag jobbar på IKEA, men har ingen kontakt med de som ansvarar för cyklarna, men vad jag förstod på personalen i varuhuset så är det en test för att se hur marknaden mottar cyklarna.
Körde o handlade idag, 10km full assist där jag trampade i behagligt tempo på högsta växeln förutom i värsta backarna där jag gick ner någon växel. 80% kvar av batteriet enligt mätaren.
 

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Sv: ELCYKEL på IKEA

Ja inte vet jag om Ikeas cyklar kollade på Ikea igår men inte fanns det några cyklar i Västerås i alla fall.
Provade beställa och byggde själv dels för att man är intresserad av att mickla med en massa. Däremot vet jag inte om det blir billigare men nöjd med resultatet är jag.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: ELCYKEL på IKEA

IMG_6462.PNG

Biltema börjar sälja elcykel för 45km/h men smakar det så kostar det!
 
Toppen