• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad är dessa sladdar till?

F

F.d. 25235

Guest
Hej,

Har några sladdar som är framdragna till EBL:en men inte inkopplade utan verkar vara förberedda för ev. inkoppling, husbilen är en Adria Matrix från 2010.

De första verkar inte vara så svår att förstå nyttan med utan är tydligt att det handlar om någon form av lampa som går att koppla in, men var? utelampa har vi redan!

De andra sladdarna verkar vara försedda med tecken av värme och kyla, kan det ha att göra med förberett för AC?

/Salle
 

Bilagor

  • Tecken lampa.jpg
    Tecken lampa.jpg
    34,4 KB · Visningar: 17
  • Tecken.jpg
    Tecken.jpg
    46,6 KB · Visningar: 15
F

F.d. 25235

Guest
Sv: Vad är dessa sladdar till?

Jag som var bombsäker på att det handlade om en lampa, men när du säger parabol så är det troligtvis det. Kan ju tillägga att jag har parabol på husbilen, konstigt att man inte använt dessa kablar till den..tack för hjälpen, nu slipper jag undra..
 
F

F.d. 29910

Guest
Sv: Vad är dessa sladdar till?

Känner inte till just din bil!

Men förutom el till parabolen finns det en del EBL:er som kan om man har en Kompressorkyl driva den direkt med solel (12v utan motor igång).

Men när man tittar på symbolen ser det mera ut som el till "Värme/Kyla"!

Borde stå nått om det i manualen Kanske!?

/Malbeck
 
Senast redigerad av en moderator:

carleffe

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10094
Medlemskap
2025
Sv: Vad är dessa sladdar till?

Hej. Håller på att sätta upp solceller och har hittat igen kablarna under skolådan men vart hittar man andra änden. Husbilen är en Adria Madrix 2013.
 
Toppen