• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Polisen varnar för vägpirater

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Polisen varnar för vägpirater

Jag stannar - låsta bildörrar - vevar ner lite - 1:an ilagd och fötterna på koppling och gas. Det kan ju vara någon med verkliga problem. Senast var det 2 manliga polacker i en norsk husbil som hade fått motorstopp. Jag hänvisade till min verkstad, 600m därifrån.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Polisen varnar för vägpirater

Det blir hårdare och hårdare. Tyvärr bäst att anpassa sig.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Polisen varnar för vägpirater


Se speciellt upp för kapten Haddock:

"De två männen som siktades i Alingsås på påskdagen ska enligt polisens signalement vara mellan 180 och 190 centimeter långa och likna kapten Haddock från Tintin till utseendet."

Storvuxna skäggiga män är lätt att spontant vara misstänksam mot och undvika men det är väl bara en tidsfråga innan de börjar använda kvinnor och barn som lockbeten.
 

Eila & Pentti

HBK Medlem
Inlägg
3.919
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2024
Sv: Polisen varnar för vägpirater

.....kanske SCR anställda?..........
......en tanke bara.........
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Polisen varnar för vägpirater

Detta tror du väl knappast själv. Om det skall vara ett skämt så är det ett mycket dåligt sådant. Jag tror de som fick en sten i bilrutan, blev misshandlad, tvingad till en bankomat kan hålla sig för skratt. Vägrån är allvarliga saker som lätt kan urarta med dödsfall som följd.

Bennie
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Polisen varnar för vägpirater

Risken är ju också att nu när folk är mer upplysta om detta svineri så är det förmodligen så att mer drastiska metoder från dessa säsongsarbetare tas fram.

Otäckt:mad:
 
Inlägg
137
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
6701
Medlemskap
2024
Sv: Polisen varnar för vägpirater

Jaha nu har "turen " kommit till Stenungsund, hade påhälsning av irländarna i dag som ville tvätta taket.Det är tur man kan svara för sig ,dom såg ut som ledsna hundar när dom drog iväg
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Polisen varnar för vägpirater

Undvik prisdiskussioner med "arbetstagarna", själv släppte jag lös Schäfern och pekade på utfarten, det funkade.
 

Tuula & Bertil

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Säter
HBK-Nr
14546
Medlemskap
2024
Sv: Polisen varnar för vägpirater

Rådet polisen gav, att alltid åka förbi och sedan ringa polisen så åker de dit och kollar. Bra förslag tycker jag. :yes: Synd för dem som verkligen behöver hjälpen, de får vänta en stund till och förhoppningsvis finns det poliser som har tid att åka dit. Förhoppningsvis så kommer inte en vägpirat dit före bara. :wideeyed:
 

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Sv: Polisen varnar för vägpirater

Jag säger återigen hur stor risk är det om man tänker på alla husvagnar o husbilar som åker om kring i landet.
Ska man hela tiden tänka på att bli överfallen o rånad så är det nog bäst att
söka skydd i ett skyddsrum.
:wideeyed:
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Polisen varnar för vägpirater

Om jag vet att det kommer att regna under tiden jag är utomhus tar jag naturligtvis med ett paraply.

Om jag vet om att det finns vissa oönskade företeelser utefter vägen försöker i alla fall jag, att anpassa mitt agerande därefter. Att sannolikheten för att bli ett "offer" är väldigt liten spelar ingen roll för de som ändå drabbas.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Polisen varnar för vägpirater

Det som jag tycker är mest upprörande är att detta jä...a patrask kan röra sig fritt & uppenbarligen göra som dom vill utan någon större risk för ertappande. Det enda man kan vara säker på är att det inte rör sig om några svenskar. Sedan gränserna öppnades blir vi formligen översvämmade av dylika existenser som söker "lyckan" i Sverige.

Bennie
 

Tuula & Bertil

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Säter
HBK-Nr
14546
Medlemskap
2024
Sv: Polisen varnar för vägpirater

Om jag vet att det kommer att regna under tiden jag är utomhus tar jag naturligtvis med ett paraply.

Om jag vet om att det finns vissa oönskade företeelser utefter vägen försöker i alla fall jag, att anpassa mitt agerande därefter. Att sannolikheten för att bli ett "offer" är väldigt liten spelar ingen roll för de som ändå drabbas.

Jag håller fullständigt med om detta. Offer blir jag inte, men jag tar också paraplyet om det regnar.
Jag har svårt att vara struts. :wub:
 
F

F.d. 55717

Guest
Sv: Polisen varnar för vägpirater

Hörde idag att det nya istället för att kliva ut ivägen och vinka, är att de lägger sig raklånga över vägen och ligger kvar.
 
Toppen