• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

tillbehörsbutik i tyskland

susanne

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2024
Vill så gärna ha tag på ett bord till husbilen .Har kollat förut på en sida som hade bilder på alla möjliga bord vi talar om massa olika storlekar och sorter men hittar den inte nu.detta var ca 2 år sedan jag tittade på den.Dom tillbehörsbutiker jag hittar här i forumet har ju bara campingbord ...
 

Boo

HBK Medlem (P)
Inlägg
894
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: tillbehörsbutik i tyskland

Jag förmodar att du var intresserad av att få tag i ett innerbord till husbilen. Kanske du vill se det i verkligheten i Tyskland? En tillbehörsbutik som har i princip ALLT som hör till husvagn/husbils/campingvärlden är Freizeitwelt Dreye. Lätt att nå från motorväg A1 nära Bremen (avfart 56, Bremen-Arsten, bara ca 2 km till firman). De har otroligt stor sortering i stort som smått, reservdelar, förbrukningsvaror, osv osv - räkna med ett par timmar där...Säker på att de har bordsskivor och underställ som du nog letar efter. Tror inte de bemödar sig att ha postorderverksamhet så det blir en liten Tysklandsresa för er. En nackdel - de tar inte Visa/Master-kort, endast det tyska EC-kortet. Så det är kontanter som gäller. Klagade på det eftersom Fritz Berger i Neumarkt tar Visa.
Här har du Freizeitwelt Dreye-s hemsida med vägbeskrivning: Freizeitwelt Dreye
GPS-position:
GPS: N53 00 56 E8 52 29   
 
Toppen