• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu har vi 10 hundar!

F

F.d. 2621

Guest
Just nu på påskaftons morgon känns det precis lagom många, även om vi får vänta till efter midsommar med att åka ut med husbilen. Då ska de åtta små valparna, som föddes i natt, vara leveransklara - utom en förstås som vi ska behålla. Då . . . . .

Vår lilla Tilda visade sig vara stor när det gällde och allt gick lekande lätt - att få vara med om en sådan valpning gör en respektfull för naturens under och hur en hund instinktivt så väl vet hur den ska göra.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Nu har vi 10 hundar!

Grattis Ted, då har du sysselsättningen säkrad den närmsta tiden kan man ana, om du har tid kanske du kan förevisa underverken så hör av dig!
/ Vännen Bengt
 
G

GunDogs

Guest
Sv: Nu har vi 10 hundar!

Grattis till Tilda – och så klart husse och matte. Nu har ni några veckor av skiftjobb framför er.
Vi var ju i samma läge för ett par veckor sedan men det slutade tyvärr inte lika lyckligt, som du vet.
Men vi gläds med er.

Hälsningar från flattevännerna G & F
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Nu har vi 10 hundar!

Tack för vänliga ord! De små liven föds och får leva en kortare eller längre period, där även 10-15 år kan kännas alltför kort. Men tänk så mycket de små liven kan betyda för oss och ge så mycket tillbaka!

Visst kan de skälla ibland och pinka på en stolpe eller ett husbilsdäck någon gång, men några större brott som inte kan förlåtas begår de ju sällan.

En bild på de små underverken ska jag gärna sätta in - när vi vet vilka av dem som får leva och vilka som inte får det av en eller annan anledning. Man vet aldrig säkert hur det blir, och just nu försöker vi hjälpa tiken över en besvärlig mjölkstockning, som många vet kan vara nog så kritisk.
 
Toppen