• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kommer inte ut på nätet

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Min laptop har blivit jobbig. Den kommer inte ut på nätet ( via router ). Har kontakt med routern men något har styrt om datorn så den inte kommer ut. Kan lyckas efter många försök. I paden som jag skriver på nu kommer ut direkt.

Tacksam för förslag till åtgärd.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Kommer inte ut på nätet

Det finnes flere muligheter, den ene er brannmuren i windows. Testes lettest ved å slå brannmuren av fra kontrollpanelet.

De andre mulige årsaker kan identifiseres med hva som hender i et ledetekst fönster. Bruk start - kjør og skriv cmd eller windows-knappen og R i win8.

I det svarte fönsteret som kommer opp skriv: tracert www.husbilsklubben.se

Det skal komme opp en rad linjer med tider og namn på noder om allt er rett. Feilmeldinger forteller her oftest hva som er galt.

Det finnes og i win-7 og 8 en direkte feilsøker som fungerer: høyre museknapp på nettikonet nede i høyre hjørne på skjermen og velg feilsøk.
Denne funksjonen jobber i noen minutter, men retter de fleste feil. I win-xp fungerte den dårlig og jeg prøvde den aldri med Vista.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kommer inte ut på nätet

Min laptop har blivit jobbig. Den kommer inte ut på nätet ( via router ). Har kontakt med routern men något har styrt om datorn så den inte kommer ut. Kan lyckas efter många försök. I paden som jag skriver på nu kommer ut direkt.

Tacksam för förslag till åtgärd.

En stilla undran, varför använda laptop när allt är så mycket enklare i iPad med så många fler möjligheter?

Eller du kanske har något specialprogram i laptop som du inte kan undvara?
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Kommer inte ut på nätet

Använder bara lapptoppen för slingbox. Appen fungerar inte för min äldre slingbox.
 
Toppen