• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Intressepunkter, POIs för många GPS fabrikat

J

Jarn

Guest
Vet inte om detta varit uppe tidigare, men jag hittade denna sidan där man mycket enkelt kan ladda ner POIs till många olka navigeringsprogram inkl. Sygic.
Man väljer först vilket land, eller kategori man söker POIs i. Sedan får man upp en sida där man väljer vilket navi program man använder.
Därefter bara att ladda ner och packa upp så får man det direkt i rätt format.

T.ex här där jag valt att ladda ner alla Aldi butiker i Tyskland, då får man sedan upp denna sidan att välja på program:

POIplaza | POI download
 
Senast redigerad av en moderator:

rocketer

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
13636
Medlemskap
2024
Sv: Intressepunkter, POIs för många GPS fabrikat

Vad behöver göras? Har registrerat mig och kommer ända till att jag klickar på själva kartappen i mitt fall Sygic "hämtningen misslyckades, Safari kan inte hämta filen". Har IPad Air och använder bara Wifi.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Intressepunkter, POIs för många GPS fabrikat

Jag klickade på Garmin (gpx) med min iPad och vips hade jag alla Aldibutiker i POIViewer!

image.jpg

Har dock inte försökt med andra POI.
 

rocketer

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
13636
Medlemskap
2024
Sv: Intressepunkter, POIs för många GPS fabrikat

Paddan är så ny fortfarande så har nog inte alla program osv. Kan ladda ner nu iaf efter nedladdning avi zip och lite andra välbehövliga program. Nu måste jag hitta var allt är och få in det.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Intressepunkter, POIs för många GPS fabrikat

Paddan är så ny fortfarande så har nog inte alla program osv. Kan ladda ner nu iaf efter nedladdning avi zip och lite andra välbehövliga program. Nu måste jag hitta var allt är och få in det.

Är du intresserad av diverse intressepunkter (POI) bör du installera POIViewer som importerar dem med enbart ett klick på länken, i detta fallet 4863 Aldibutiker i Tyskland.

image.jpg
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Intressepunkter, POIs för många GPS fabrikat

Därefter kan du navigera dit med ett stort urval av navigeringsappar utan att behöva vara uppkopplad (offline).

image.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Intressepunkter, POIs för många GPS fabrikat

Någon undrade vad Mappy GPS är för något?
Det är helt enkelt Eniros navigation som är gratis med Sverigekartan och kan användas offline. Kartan över hela Europa kostar 189 kr.

image.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Intressepunkter, POIs för många GPS fabrikat

Otroligt!
Fick inte Norge vara med?

image.jpg
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Intressepunkter, POIs för många GPS fabrikat

Lidl fick vika ned sig i Norge, REMA1000 tror jag det var som köpte upp butikerna.
 
Toppen