• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fråga Fogg

F

F.d. 50334

Guest
Efter att ha åkt på hälsoresa till Tyskland idag har jag en fråga. Jag har Fogg i paddan, och roamingen på , ändå dröjde det ända till returresan en bit upp på Själland innan IPaden började fungera . Varför ?

Ulf
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Fråga Fogg

Fogg Free :) fungerar perfekt överallt i Danmark .
Detta svar skickas via Fogg Free / 3

Det goda renommé som 3 Danmark har ingen roamingavgift i 6 länder, spridas mycket överallt,
så jag hoppas snart Tyskland också kommer med,
eftersom Aldi.de SIM är besvärligt och något dyrt.
 
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Fråga Fogg

Sitter nå på Heathtrow med Fogg-kortet i en lommeruter. Det fungerer ikke med default 3 setting, men med internet.foggmobile.com i apn funker det helt ok.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Fråga Fogg

Ja, det har hvilt i ett halvt år mens jeg har vært "down under" - routeren jeg bruker er en 3G fra Huawei som "fulgte med" et kontantkort for mobilt bredbånd fra Optus i Australia. Kontaktet Optus og sa jeg ønsket å bruke routeren i Europa med kontatkort og fikk opplåsningskoden med en gang - no problem eller kostnad.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fråga Fogg

Efter att ha åkt på hälsoresa till Tyskland idag har jag en fråga. Jag har Fogg i paddan, och roamingen på , ändå dröjde det ända till returresan en bit upp på Själland innan IPaden började fungera . Varför ?
Ulf

Förutom rätt APN och dataroaming aktiverad kan det hjälpa att starta om plattan. Det har hjälpt mig.
 
F

F.d. 50334

Guest
Sv: Fråga Fogg

Vad är APN , vad betyder det ? I min padda står det APN : bredband .tre.se

Ytterligare problem: var i Landskrona idag och skulle använda paddan. Det gick inte så bra. Jag var utomhus ( trottoarer) och i husbilen men fick ingen uppkoppling, den tryckta bara jag skulle WiFiuppkoppla mig men jag hade ju inga lösenord.....
Vad kan jag göra , utom att sätta mig på ett café med WiFi ?
Ulf
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Fråga Fogg

Access Point Name (APN), Lätt förklarat, vilken internet leverantör som du kopplas upp till.
 
F

F.d. 50334

Guest
Sv: Fråga Fogg

Någon extern router hade jag inte med mig. Jag startade om IPaden och jag har ändrat efter Knuts rekommendationer. Nu får jag se till nästa gång om det har hjälpt.
 
Toppen