• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu är Öland underbart

Lasse&AC

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
13640
Medlemskap
2024
Nu börjar bästa tiden för ett besök på Öa
Vitsippor, blåsippor och en massa andra blommor står i full prakt och alla fåglar kvittrar för full hals.
Idag skiner solen från klarblå himmel och nästan vindstilla.
Besök oss i påsk ön är full av aktiviteter Äggröra i Runsten, Borgholm har en massa aktiviteter, plus full fart i många andra byar
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Nu är Öland underbart

Ja jag vet men skall till fel ställe upp i landet, (Tierp) snacka om att Ölandsnerven gör sig påminnd inget slår Öland hos oss i alla fall. Men vi åker vecka 21-22 som först.
 

Nevisen

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Ale
HBK-Nr
13240
Medlemskap
2025
Sv: Nu är Öland underbart

Japp, imorgon kommer vi :)
Tar sikte på Borgholms stugor och fiske, dom har ställplatser.
Det blir mitt första besök på Öland, ser verkligen fram emot detta.
Jag har dansat för vädergudarna så nu hoppas jag att dom bönhört mig och skänker massor av sol.

MVH
Nevisen
 

Nevisen

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Ale
HBK-Nr
13240
Medlemskap
2025
Sv: Nu är Öland underbart

Inte omöjligt att vi "vidgar" våra vyer till fler platser på Öland men vi börjar på Borgholms stugor och fiske, lär väl vara gångavstånd in till Borgholm, dock vet jag inte om det är gångavstånd ner till havet? I och för sig tar vi cyklarna med oss.
Tack för tipsen!
 
D

Daniel.B

Guest
Sv: Nu är Öland underbart

Vi älskar Öland, speciellt på våren. Är på väg till Grönhögen nu, men utan husbil
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Nu är Öland underbart

Hej
Kanske till lite nytta?
Först min egen blogg där det mesta handlar om fiske,har tagit vår hb och kört ner till
olika platser , över nattat, fiskat tidiga mornar. Om ni vill komma ner till sjön både på västra
och östra sidan av ön så finns det tipps här. Å ni som är lite pedagogiska ska veta att alla
stav fel är gjorda med flit:wink:
Öland runt med Fiskespö`t: januari 2012
Den här är väll mest om man vill hålla sig på asfalt och dom stora vägarna.
Öland runt | Husbilskatalogen
Dagmar & Harald önskar er mycket :msn_sun: och en riktig trevlig påsk........ å kör försiktigt.
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Nu är Öland underbart

Imorgon styr vi kosan mor Borgholm :spinny:
Någon som vet hur ställplatsen är där?
Glad påsk allihop :wub:
 

Jatta

HBK Medlem
Inlägg
69
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
13579
Medlemskap
2024
Sv: Nu är Öland underbart

Står vid Stegetorps ställplats, imorgon Ottenby Öland. Sydliga vindar i helgen lovar gott.
 

Nevisen

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Ale
HBK-Nr
13240
Medlemskap
2025
Sv: Nu är Öland underbart

Japp, då var man tillbaka från första besöket på Öland.
Vi hade ju bokat en ställplats med el på Borgholms stugor och fiske för 2 nätter men trivdes så bra där så vi blev kvar hela vistelsen där, 4 nätter.
Det är ett lugnt område med 4 dammar där man kan fiska regnbåge, där finns några stugor för uthyrning samt ett stort gräsområde med rätt många ställpatser, (6 platser med el), toa, dusch, töming för toakassetten och möjlighet för gråvattentöming för det facila priset av 130 kr/ natt (med el). Vi var väl 8 husbilar och 1 husvagn som stog där, väldigt lugnt och skönt. Stefhan och Berndt som sköter stället var otroligt trevliga och hjälpsamma.
Det var gångavstånd både in till Borgholm samt till slottsruinen.
Jag kan verkligen rekomendera detta stället, kändes lite familjärt.

Jag cyklade ner till ställplatsen vid vattnet i Borgholm, där var fullt med husbilar men jag fattade inte direkt tycke, det blåste kallare där, enda faciliteterna jag kunde se var soptunna och eventuellt toatömmning för samma pris som på Borgholms stugor och fiske.
Självklart, smaken är som baken...
Cyklade även bort till Köpingsvik och spanade in campingarna där men jösses vad nordanvinden blåste på där på stranden....

Tyckte jag om Öland? Ja, definitivt och jag kommer säkert återvända dit och utforska mer av ön.

Ha det!
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Nu är Öland underbart

Den var fin:mcride:vi stod snett bakom er,,,om det nu var er Matrix som stod närmast vattnet..blåste lite kallt bara:wideeyed:
Hälsar Peter o Marika

Hej! Japp, vi stod vid vattnet...usch vad kallt det var, men det var fint väder!
Vilken bil var eran? Det var många på ställplatsen!
 
Toppen