• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad blir ni mest glada över på era resor

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Vad blir ni mest glada över på era resor

När jag hittar ett nytt ställe för första gången och det finns en ställplats nere vid vattnet med trevliga människor utan skällande hundar. Om det sedan finns en trevlig krog med god mat och genuin miljö är lyckan på topp. Att besöket sker i trevligt sällskap är ju självklart.:) Bra tråd det här.:)
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Vad blir ni mest glada över på era resor

När man hittar ett bra ställe att stå på och till humant pris efter vad som erbjuds eller gratis. Gärna nära vatten. Vill jag ställa ut bord och stolar kan jag göra det en bit ifrån för att inte ta upp plats bland bilarna. Så gjorde vi när vi var ute med personbilen. Naturligtvis träffa trevliga människor där vi står. Går gärna på restaurang när vi är ute och reser. Shoppingrunda brukar det också bli. Ibland söker vi oss ut i vildmarken för oss själva och försöker hitta något ställe vid en sjö. Tittar mycket på Google Earth för att hitta bra ställen.
 
F

F.d. 55528

Guest
Sv: Vad blir ni mest glada över på era resor

Att vakna tidigt en vacker morgon, fixa lite gott kaffe tyst och försiktigt så att jag inte väcker min vackra hustru, glätta lite på gardinerna, sätta sig o mysa med bästa kompisen (hunden) liggandes vid/på fötterna.
Då känner jag att jag är lyckligt lottad och har ett bra liv...

/TommyQ
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Vad blir ni mest glada över på era resor

Att få sovmorgon och vakna av doften av nybryggt kaffe - gosa med mannen och hunden. Sen vill jag helst se havet när jag tittar ut genom fönstret. Efter en lång och skön frukoststund när ordningen är återställd efter natten vill jag som grädde på moset byta några ord med trevliga hb-vänner Därefter en härlig promenad om vädret tillåter.

Kan allt detta slå in - ja det kan det oftast:)
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Vad blir ni mest glada över på era resor

Att inte hundarna skadar sig när vi rastar. Väldigt mkt glas och plåtavfall som tydligen utomjordingar kastar.
För det det kan väl inte vara människor..?

I somras skar min ena hund upp tre trampdynor. Självrisken gick på ca 7k. Det var rötmånad och 5 veckors konvalesens..

/M
 
E

Ericsson c52

Guest
Sv: Vad blir ni mest glada över på era resor

Jag blir glad när jag kommer till en ny plats och där redan står bilar och så kommer det nån vänlig själ som ser till att man inte backar på något ,fast jag har ju kamera men det är skönt att veta att någon bryr sig.
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
940
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Vad blir ni mest glada över på era resor

Härliga goa människor
Husbilsprat
Glada skratt

//Birgittha
icon14.gif
 
F

F.d. 28371

Guest
Sv: Vad blir ni mest glada över på era resor

Fint vær, fin natur og gode veier. Ingen kø på veien. Ikke overfylt på campingplasser og Stellplatser .
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Vad blir ni mest glada över på era resor

Att träffa barn och barnbarn på något fint ställe och bilda en vagnborg. Naturligtvis utan att störa omgivningen. Min dotter har husbil och min son husvagn. Jag stör mig inte på husvagnar som vissa klubbkompisar gör.
 

BO-A OCH INGEGERD

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Borås
HBK-Nr
5099
Medlemskap
2024
Sv: Vad blir ni mest glada över på era resor

Det enkla, fria livet när vi åker vart vi vill när vi vill. Frukost i lugn och ro. Uppleva platser långt från städer där vi kan ge oss ut på långa vandringar eller cykelturer och uppleva den vackra naturen.

Glad påsk!

Bo-A och Ingegerd
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vad blir ni mest glada över på era resor

När jag kan stanna vid vägkanten för att fotografera intressanta motiv.
Fungerar på de flesta ställen, dock inte i Italien.
 
Toppen