• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp!! "Död" Cartago Chic c-line

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Hjälp!! "Död" Cartago Chic c-line

Låter som en sån radio jag har. Bortsett från att den är fantastisk bra är den omöjlig att stänga av. Men jag skall ta CD:n och kolla..

/M
 

Lennart

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
470
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp!! "Död" Cartago Chic c-line

Angående Pioneer radion som envisas med att förbli påslagen. Var det för mig så enkelt som att slå av demo. Enligt följande:

Grundinställningar
1 Tryck på SRC och håll ner tills enheten
slås av.
2 Tryck på M.C. och håll ned den tills
grundinställningsmenyn visas på bildskärmen.
3 Vrid på M.C. för att välja en av grundinställningarna.
När du har gjort valet, utför följande åtgärder
för att ställa in grundinställningen.

DEMO (inställning för demovisning)
1 Tryck på M.C. för att slå på eller av demovisningen

Hämtat från bruksanvisningen på CD:n. M.C. = samma som volymknapp.
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Hjälp!! "Död" Cartago Chic c-line

Angående Pioneer radion som envisas med att förbli påslagen. Var det för mig så enkelt som att slå av demo. Enligt följande:

Grundinställningar
1 Tryck på SRC och håll ner tills enheten
slås av.
2 Tryck på M.C. och håll ned den tills
grundinställningsmenyn visas på bildskärmen.
3 Vrid på M.C. för att välja en av grundinställningarna.
När du har gjort valet, utför följande åtgärder
för att ställa in grundinställningen.

DEMO (inställning för demovisning)
1 Tryck på M.C. för att slå på eller av demovisningen

Hämtat från bruksanvisningen på CD:n. M.C. = samma som volymknapp.

Tack! Vi ska prova i morgon. Har läst bruksanvisningen fram och tillbaka, men kanske har missat detta!?
Bengt
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Hjälp!! "Död" Cartago Chic c-line

En död Cartago kan dom dö, det kan även hända den bäste vilket det tydligen hänt nu jag hade nog vänt mig till Cartgo handlare och fått riktig info om allt i bilen, jagvill samtidigt säga grattis till en sådan fin bil, verkligen tur att ni inte köpt en svensktilverkad bil kvittar märke, då hade ni inte fått den förståelsen, utan närmast blivit mobbade för att ni valt en sådan.
jag hoppas att det löser sig på något vis så ni kan fortsätta att njuta av Husbilslivet.

mvh Bertil
 

Lotta & Håkan

FD HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Monchique
HBK-Nr
15072
Medlemskap
2023
Sv: Hjälp!! "Död" Cartago Chic c-line

Hej Bertil!

Allt och alla kan dö!! ;-)

Vår Carthago var tack och lov inte död så länge! Det händer dock lite konstiga saker och naturligtvis har vi kontaktat säljaren. En del var lättförklarade! Han har haft bilen inne för att kolla vad som hänt m batteri och laddningen och han har skickat frågan vidare till Tyskland! Han fixade även fram en manual på Svenska...nu testar vi vidare! Radion ska jag försöka få tid med i helgen, den har inte haft prio 1.
Vi ger inte upp så lätt!

Lotta
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Hjälp!! "Död" Cartago Chic c-line

Tack Lennart! ( Inlägg 23 )
Radion går att stänga av igen utan att bryta vid panelen!
Jag hade givit upp med att rädda Pioneer-radion, men med din hjälp så fungerar det igen. Gjorde som din instuktion och det fungerade direkt med avstängningsknappen. Frågan kvarstå dock, hur blev den sådan, eftersom den fungerade innan vinteravställningen. Jag tror att det kanske blivit så eftersom jag kopplar bort batteriet på vintern.
Bengt:)
 

Lennart

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
470
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp!! "Död" Cartago Chic c-line

Tack Lennart! ( Inlägg 23 )
Radion går att stänga av igen utan att bryta vid panelen!
Jag hade givit upp med att rädda Pioneer-radion, men med din hjälp så fungerar det igen. Gjorde som din instuktion och det fungerade direkt med avstängningsknappen. Frågan kvarstå dock, hur blev den sådan, eftersom den fungerade innan vinteravställningen. Jag tror att det kanske blivit så eftersom jag kopplar bort batteriet på vintern.
Bengt:)

Vilken tur att det löste sig. Bra att vi kan hjälpa varandra med tips.
Men vad är det som får tillverkaren att lägga dit en demovisning som är förvald och kräver lusläsning av bruksanvisning för att få bort? På min radio var den förinställd från början. :confused:
 
Toppen