• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Törs man åka till Göteborg?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 30092

Guest
Skjutandet i Göteborg gör att man funderar om man törs besöka staden och få behålla livet?
Christer
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

I Göteborg finns bara goa gubbar. Det är inga riktiga göteborgare som du läser om i tidningarna. Chansen att du skall råka illa ut vid någon skottlossning mellan invandrargängen är mindre än en jackpott på lotto.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Jovisst skall du åka till Götet, men försök att betala "bompengen Cash" så slipper du tänka på det efter åt!
Mvh.
 
F

F.d. 25802

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Skjutandet i Göteborg gör att man funderar om man törs besöka staden och få behålla livet?
Christer

Var det där verkligen en seriös fråga? Eller är du bara uttråkad och vill få igång en diskussion? :)

Det är nog större risk att du dör i trafiken på vägen dit..
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 30092

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Var det där verkligen en seriös fråga? Eller är du bara uttråkad och vill få igång en diskussion? :)

Det är nog större risk att du dör i trafiken på vägen dit..

Håller helt med! Vi som kommit upp i våran ålder är nog risken större att vi dör i canser? Den om bompengar var sjukt bra:msn_laugh:
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Jag håller med simon76, frågan är nog ställd för att det inte fanns någonting annat att skriva om.

Vi är runt 520.000 som bor i Göteborg och visst, alla vi är så rädda att tänderna skallrar och knäskålarna låter som kastanjetter.

Allvarligt: Visst är det fruktansvärt att buset perforerar varandra för att markera revir och belastar sjukvårdssystemet helt i onödan.
Men rädd för att komma till eller vara i Göteborg, NEJ!
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Liknande problem i Linköping Skäggetorp (Läs Skräcketorp) Berga Lambohov men i övrigt märker vi inte så mycket av det eftersom dom försöker förgöra varandra. t o m kommunstyrelsen erkänner (lokala nyheterna 7/4) att man inte vill ha det som i Malmö Göteborg men skall man växa som stad så blir det naturligt med inmutning av affärsområden.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Träffade en person på Norrvikens camping i helgen, han var född och uppvuxen i biskopsgården. Han skulle gärna vilja besöka sitt barndomshem, men vågar inte. Detta är tragiskt.
 
F

F.d. 55695

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Det dök upp en liknande tråd om Malmö i vintras, http://www.husbilsklubben.se/forums/t55114/, och jag finner dessa trådar ganska tröttsamma. Självklart vågar man åka till såväl Malmö och Rosengård som till Göteborg och Biskopsgården.

Jag tror att det handlar om den egna attityden. Om jag möter människor med respekt och trygghet så tror jag att jag blir bemött på samma sätt. Att inte våga åka till Biskopsgården är nog mer grundat på rykten och dålig bild från media än utifrån hur det egentligen är. Rör mig frekvent i såväl Rosengård, som andra utsatta platser i och med mitt jobb och har aldrig känt mig hotad eller haft anledning att dra ner på besöksfrekvensen i dylika områden. Tar mer än gärna med familjen för att visa på mångfalden i Sverige och hoppas att fler skulle vilja göra samma sak.

Skottlossningarna handlar nästan uteslutande om att kriminella grupperingar gör upp. Vanligt folk är inte intressant att skjuta på. Min ståndpunkt är istället att det är bra om vanligt folk vågar ha lite ryggrad, fortsätta att leva som vanligt och inte vika ner sig. Framför allt ska vi inte stigmatisera problemtyngda områden/städer genom slarvigt formulerade inlägg på diverse internetforum. Det bästa vi kan göra att är nog att besöka Rosengård, Rinkeby, Biskopsgården och bete oss precis som vanliga människor. Inte minst som support till alla de helt vanliga människor som bor där utan att begå några som helst brott.

Jag är egentligen mycket mer bekymrad över den ekonomiska brottslighet som oftast ligger till grund för resten av kriminaliteten. Tyvärr har vi en syn på skatte- och bokföringsbrott som inte ligger långt efter den liberala syn vi har på fortkörningsbrotten. Detta skriver jag inte för att förminska mördarnas gärningar men vi bör ha i åtanke att varenda flaska smuggelsprit, varenda smuggelcigarrett och varenda billig bilreparation vi kan komma över på inte helt okända adresser i våra storstäder någonstans har sitt ursprung i dessa gänguppgörelser. Jag är däremot övertygad om att skatte- och bokföringsbrotten i våra mer bemedlade områden kostar samhället än mer än vad den gängrelaterade brottsligheten gör. Min uppmaning blir; åk till Rosengård eller Biskopsgården. Köp en Falaffel mot kvitto (fullt möjligt). Prata med folket som bor där. Du kommer att uppleva det som om du är utomlands fast du är hemma i Sverige. Till saken här att det är lika trevligt och tryggt som på vilken turistort som helst.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Hej Robert!
Du skriver. " Men rädd för att komma till eller vara i Göteborg, NEJ!"
Är där "ingen kö" på akuten i Göteborg?
Om i så fall det är väl den enda plats i Sverige där Svensson ej behöver sitta i "KÖ" då där "skett något" ( jo jag vet att det sista var Kryptiskt) !
Mvh.
 
F

F.d. 30092

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Självklart är det så att om man har otur och är på fel plats vid fel tillfälle så kan oturen vara framme! Tänker på Appejaure mordet i fjällvärlden där två människor blev mördade. Mitt ute i vildmarken. Jag har själv stått ensam mitt emellan Italiensk polis och huliganer i Bergamo och man kände sig väldigt liten när tårgasen började susa kring skallen. Som sagt fel plats just då!
Blir nog en tur till Falkenberg och lite inköp i Ullared:msn_laugh:
Hoppas alla får en bra husbilsommar och att vi ses på vägarna!:bye:
Christer
 
Senast redigerad av en moderator:

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Hej Christer!
Nu gällde det "Sverige!"!
Hur är det i Umeå, på "aukten" då där hänt något extra, stannar all annan verksamhet då?
För så sker nämligen här nere "söder ut i "Sverige"!!!!!
Mvh. "Ps" är ni prioriterade?". "Ds"
 

Sture & Solveig

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1629
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Hej Krister.
När du närmar dig Göteborg så finns det en liten fin stad som är Alingsås som välkomnar
bilister.Sväng in där eller åk till Borås,där slipper du att riskera livet och inte skinnad
in på bara kroppen av övernitiska p-lisor höga p-avgifter och extraskatt som kallas trängselskatt.Många handlare är på väg att ge upp på vikande kundunderlag så om några år så har dom lyckats få ett dött city.
STURE
 

Sture & Solveig

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1629
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Hej Lenandera.
På ditt inlägg förstår jag att du bara besökt Rosengård eller Biskopsgården.på dagtid.
Då jag själv bott i Biskopsgården och flyttat därifrån,efter att min fru blivit misshandlad
och rånad,min son överfallen rånad och kraftigt misshandlad förstår du kanske varför jag flyttat.Välkommen att flytta dit så ändrar du nog åsikt.
STURE
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen