• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Törs man åka till Göteborg?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55695

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Är det osant att man måste ha kulfång vid jakt. Då skulle inte jag vilja jaga i ert jaktlag. Hos oss är det en oskriven lag för att inga olyckor ska ske. Minns skidåkaren som blev skjuten genom en älg. Jakttorn är bra för att man befinner sig högt med kulfång i marken strax bakom. Buset bryr sig inte om vare sig kulfång eller människor i närheten när de avlivar varann.

Det är absolut inte osant att det är bra att ha kulfång men det är absolut inte olagligt att skjuta ett skott utan. Hur tror du att toppfågeljägarna agerar? Själv har jag deltagit vid och arrangerat ett flertal jakter på vildsvin på den skånska slätten och då gäller det att ha koll på säkra skottriktningar eller avstå skott. Givetvis får inget skott avlossas under några som som helst osäkra omständigheter i mitt jaktlag, något jag heller inte påstått.

Inte heller har jag, i likhet med dig, farit med osanning och påstått att det vid laga ansvar är påkallat jakttorn och kulfång. Vill du fortsätta att smutskasta såväl städer/stadsdelar som enskilda medlemmar i HBK och sprida osanningar i allmänhet så är det inget jag kan göra något åt mer än att påtala fakta.

Eftersom du verkar vara en vederhäftig person tror jag att du är lika mån som mig om både säkerhet och fakta. Mot den uppfattningen tror jag att du delar min inställning till att buset inte är utrustade med skjutvapen klass 1 utrustade med högkvalitativa kikarsikten och en avsevärt mycket högre ballistisk kapacitet än de kortpipiga och förhållandevis klenkalibriga handeldvapen som brukar föredras av dylikt klientel. Alltså anser jag risken för att drabbas vara minimal om man inte går i polemik med eller provocerar dessa personer.

Jag tror att du hade känt dig väldigt trygg att jaga i mitt jaktlag men förstår att du är orolig utifrån dina ståndpunkter kring att vistas på vissa adresser i detta landet.
 
F

F.d. 30092

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Det första som man ser på nyheterna på morgonen är skottlossning i Göteborg!
Nu i Frölunda.
Är detta bara ett skämt? Man funderar verkligen om inte Göteborg är det nya Vilda Västern?
Christer
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Läste om skottlossning vid en biltvätt i Malmö, så ni som är så rädda för Göteborg, passa er för städer där det finns biltvättar. Man vet aldrig vart en förlupen kula tar vägen.

Konstigt också att det är mest ickegöteborgare som känner sig oroliga och ondgör sig över stan. Det borde ju vara tvärtom.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Det är fritt fram för var och en att besöka dessa områden. Jag gör det inte, lika lite som jag passerar en skylt där det står att jakt pågår. Vi håller säkerheten så högt det överhuvudtaget går. Det får under inga omständigheter hända någon olycka. Om någon bryter mot VÅRA regler avbryts jakten omedelbart. Vi tillåter inga skott utanför givna riktningar och med kulfång. Vi har haft problem med en person som gick ur sitt pass och befann sig inom en jaktkamrats skjutfält, han fick inte längre vara med, av säkerhetsskäl. 357 magnum är inte så värst mycket svagare än 308 som är en tillåten ammunition vi älgjakt. Vad buset använder för vapen vet jag inte, men att det är dödande finns bevis för.
Härmed avslutar jag.
Jag önskar att ingen människa ska bli skadad eller dödad, vare sig i Göteborg, Malmö eller på väg E6.
Önskar alla en trevlig campingsommar.
Uno
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Denna gången en 19 åring skjuten, dödad. Skrämmande
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Ibland får jag för mig att det behövs en viss mängd brott för att stora delar av samhället ska fungera väl och många välavlönade arbeten inom polis- och juristskråen ska kunna bibehållas!

Hade det inte varit så så hade väl buset "tagits om hand" för länge sedan!

Jappe
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Detta är inte jakt, det är ett brott, liksom skotten i Göteborg. De är lika avskyvärda. I ena fallet en björn, i andra fall människor.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.789
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

URSÄKTA!
Det gällde inte Björnjakt!
Hd.se verkar ha dragit tillbaks något skriveri (Kalla fötter det gällde EU & migranter , (Göteborg)!!!!!!!!!!!!!!
Kontentan av det hela, Dom korrekturläser inte men när det är känsligt då!!!
Mvh.
Visst är där folk som "Törs"!!!!!!
Björn förföljd och skjuten - hd.se
Mvh. "Ps" BOMPENG! GRATIS! (Grattis! "Ds"
 

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Detta är inte jakt, det är ett brott, liksom skotten i Göteborg. De är lika avskyvärda. I ena fallet en björn, i andra fall människor.

Och så förstår jag inte vad björnjakt i Västerbotten med skotten i GBG har att göra?????

Men flor förklarar väl för oss snart............
 
F

F.d. 9667

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Nu har det hänt igen i Göteborg!En 40-åring sköts i går kväll Majorna.Han avled senare.Man får väl anta att detta är en fortsättning på det gängrelaterade våldet.Då kanske det kan upphöra av sig självt så småningom då det blir självsanerande i gängen.
Lasse
 

Jannez

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Tvååker
HBK-Nr
4858
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Herregud! Vilken långdragen historia om Göteborg
Ni som är så himla rädda för Göteborg varför älta detta i en långdragen och seg utläggning om vårt kära Götet. Stanna hemma,för där kan det ju inte hända er någonting
 

Jannez

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Tvååker
HBK-Nr
4858
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Nä! Nu går det för långt. Jag tycker du ska hålla dig ifrån " vilda västern"
 
F

F.d. 30092

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Herregud! Vilken långdragen historia om Göteborg
Ni som är så himla rädda för Göteborg varför älta detta i en långdragen och seg utläggning om vårt kära Götet. Stanna hemma,för där kan det ju inte hända er någonting

Inte trodde jag att det skulle bli ett fortsatt skjutande efter mitt inlägg!
Men vad jag förstår är dett ett naturligt inslag i stadsbilden? Jag tror att Göteborg är en trevlig stad trots allt!:dog:
 

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Herregud! Vilken långdragen historia om Göteborg
Ni som är så himla rädda för Göteborg varför älta detta i en långdragen och seg utläggning om vårt kära Götet. Stanna hemma,för där kan det ju inte hända er någonting

Och du bor inte ens i Göteborg, varför skall du då prata för Göteborgare?
 

Jannez

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Tvååker
HBK-Nr
4858
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Infödd göteborgare. Ränderna går aldrig.förresten så bor vi ca 2 mil från innerstan. Så det så
 

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Ja men hur som helst så åker du hem till Härryda på kvällen och bor inte i stan.

Min sambo är också Göteborgare ut i fingerspetsen sen födseln men trivs han här idag, nej......

Du vet inte hur dom har det i Biskopsgården, när dom inte vågar släppa ut ungarna på gården längre osv.

Jag har en mycket trevligt väninna, värmländska som sålde sin bistadadsrätt och ville ha en vanlig hyresrätt. Det enda hon fick var en lägenhet i Bispopsgården. Hon trivdes bra där i början men inte nu längre. Jannez vet du i Härryda hur det känns när du efter kl 17.00 inte vågar gå utanför dörren längre?
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Vad jag inte förstår är att du fortfarande bor i stan om det är så farligt och negativt. Kärra har ju inte så bra ryckte heller. Att du bara vågar bo så farligt.
Visst det händer otrevliga saker i vissa delar av stan men så illa som det framstår i denna tråd är det inte. Risken för en vanlig medborgare att bli skjuten är mycket liten och klart mindre än att råka illa ut vid en vanlig biltur. Göteborg är en trevlig och vänlig stad dit alla är välkommna.:)
 

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Du kan vara lugnt Bestliner, vi bor lugnt. Men jag tänker också på dom andra som inte gör det.
Det gör säkert inte du när du åker hem.

Jag åker inte längre in till stan på kvällen och definitivt skulle jag inte åka till Biskopsgården när dom själva inte vågar gå ut
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen