• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stenskott

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Tror ni detta gå och laga eller blir det en ny ruta?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    959,1 KB · Visningar: 16

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Stenskott

Tack, jag försökte idag men kom 15 min sent provar imorgon
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Stenskott

De där är tveksamt om det går att laga så det inte kommer att synas , blir säkert mycket bättre om man lagar det , men du slipper att rutan börjar spricka om dom fyller i stenskottet .:)
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: Stenskott

Undvik större temperaturskillnader i natt om du kan, tejpa över med tejp så kommer det inte in (mer) skräp i skadan. Täck med en filt och ha på lite värme i bilen om du kan (vet inte om det hjälper med tanken är att undvika att rutan spricker när det blir kallt eller när morgonsolen värmer på, kanske kan nån annan tipsa bättre). Har sett en lätt skadad ruta spricka av temperaturskillnader, då är det kört. Det var som tur är inte min bil :)
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Stenskott

Hej!
Den skadan borde gå att laga om man har rätt grejer som täcker ingångshålet när man ska fylla i lim.
Det kommer att bli en grå fläck där glaset är krossat i mitten. Reste borde bli bra.

JOE
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Stenskott

Den ser för stor ut för att kunna repareras utan att kunna synas men den kanske går att fixa så den inte spricker vidare , eller vad säger våran glasmästare Göran Hellman ?
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Sv: Stenskott

Den går att laga. Vänd Dig till en auktoriserad bilglasmästare. Räkna inte med att den blir osynlig, men skadan sitter ju inte så den stör allt för mycket. Det viktiga är att den inte spricker vidare. Vi i GLAS-Kedjan delar även ut små plåsterlappar att täcka skadorna med. Detta som påpekats tidigare är för att det inte ska komma in smuts och fukt. Skall försöka ta med dessa "plåsterlappar" till träffen här i Falköping på lördag.
Hälsningar Göran Hellman
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Stenskott

Tack ska ni ha alla. Jag ska försöka hitta någon glasmästare som kan fixa det idag.
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Stenskott

Tack för alla hjälp, HBK är som bäst när man behöver hjälp å råd.

Nu är det lagat! Man ser en lite prick men det är ok om man jämför hur det såg ut. HBKs folksamförsäkring 0kr i självrisk, man tackar!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    1 MB · Visningar: 18
Toppen