• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatsen i Apelviken stängd

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatsen i Apelviken stängd

Jag hade stannat där och kommer ingen och tar betalt eller det står var man kan betala hade jag sovit med gott samvete. Det är väl upp till de som skall ha betalt att se till att få det. Varför göra ett problem av något som inte finns.

Jag kan medela att Varberg är fel stad att parkera fel i. Man har vaktbolag som snabbt lappar. Jag vet av egen erfarenhet.:mad:
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Ställplatsen i Apelviken stängd

Jag hade stannat där och kommer ingen och tar betalt eller det står var man kan betala hade jag sovit med gott samvete. Det är väl upp till de som skall ha betalt att se till att få det. Varför göra ett problem av något som inte finns.

Ja inte stör det mig hur du gör, bara en allmän fundering....
 
P

Peter Pettersson

Guest
Sv: Ställplatsen i Apelviken stängd

tror ni har fel båda 2. Kaj skrev ju =Vad som är oklart är bara vem som skall ta upp avgiften

I vilket fall är det gött att ställplatsen lever :mcride::)
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.009
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatsen i Apelviken stängd

Gokväll

Står nu sen en timme på apelvikens ställplats, den stora infotavlan är borttagen och där sitter nu en skylt " förhyrda platser", gick till receptionen för att " förhyra " mig en plats men denna var obemannad så jag får väl försöka i morron igen.

Chansar på att natten avlöper utan incidenter.
Återkommer.

Hejs
Claes 105
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Ställplatsen i Apelviken stängd

Det är just det som är nöten Den nya stugregimen tycker de skall ha intäkterna o det skall betalas i stugbyns reception som det stod på infotavlan.
Kommunen vill att strand föreningen i Apelviken skall ansvara för betalningen. Så innan detta är löst (vilket det snart verkar vara) så hade jag gjort som du. :)
 
Senast ändrad:

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatsen i Apelviken stängd

Hur gick det Claes? Lyckades du betala eller blev det böter eller "springnota":)
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.009
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatsen i Apelviken stängd

Hur gick det Claes? Lyckades du betala eller blev det böter eller "springnota":)

Hej igen

Snackade med tjejerna som jobbar på stugbyn, hon ringde till sin chef och kom med beskedet att det är OK att stå där utan avgift tillsvidare.

Bra besked, sitter nu i solskenet o bara NJUTER!!!!!!

Hejs
Claes 105
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatsen i Apelviken stängd

Jag fick också uppfattningen att ställplatsen var stängd då alla ställplatsskyltar var nertagna.
Detta var mot bakgrund av att jag för över ett år sen läste en av kommunen beställd konsultutredning " Vision Apelviken framtid ".
Där stod det i klartext att "husbilarna skall bort till förmån för caféer och restauranger".
Nu var detta en vision och det stod inget om någon tidsplan för det hela men det bådar inte gott för framtiden.

För övrigt så är (eller var) ställplatsen i Apelviken inget annat än att man skärmade av en del av en befintlig parkeringsplats.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatsen i Apelviken stängd

hej Kaj
Jag har läst medborgarförslaget och i de skisser för framtiden som finns i sammanfattningen konstaterar jag att någon plats för husbilar inte finns utanför campingen. Det kanske var att förvänta men trist. Man får kanske bli surfare med gammal folkabuss eller långliggare på campingen om man skall njuta av apelviken.
Tyvärr tror jag att vi snart är borta från apelviken precis som Geterön. Positivt är dock att
flygklubben öppnar 15 platser. Bara nu de inte har samma prisnivå som de nya i hamnen.
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.009
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatsen i Apelviken stängd

Hej

Fick nyss ett telesamtal från en trevlig tjej från Apelvistrand där hon bekräftar att ställplatsen kommer att fungera precis som vanligt även denna säsong, med undantag av dusch ock tvättmaskinsmöjligheter vid stugområdet som inte blir tillgängliga.

Hon önskade mig en bra dag och hälsade oss HB åkare välkomna.

Nu blir det en promenad i det goa vädret.......

Hejs
Claes 105
 
F

F.d. 55519

Guest
Sv: Ställplatsen i Apelviken stängd

Er det oe nytt om stellplass muligheter i Varberg. Skal ta ferge kl.07:00.
 
F

F.d. 24882

Guest
Sv: Ställplatsen i Apelviken stängd

I Varberg har du flera ställplatser att välja mellan.

Du har en lokalt nere i hamnen nära Stena Line, dyraste alternativet i stan.

Sedan har du en ställplats i Apelviken, följ skyltning Apelviken, när du kör ner mot Apelviken följer du skyltning till stugor, ej camping. När du kört över järnvägen tar du vänster utmed stranden. Kör ca 800 meter och passera en restaurang som heter John's Place (väldigt god mat förövrigt) sedan har du ställplatsen på höger sida.

Ute på Getterön har du minst 3 st jag kan komma på.

Direkt du kommer ut har du en på höger sida vid fågelreservatet, sedan har du en vid flygplatsen och en nere i hamnen.

Finns även två campingar i Apelviken, Agrells och apelviken.se samt en camping ute på Getterön som heter Getteröns camping.

Så det finns gott om alternativ att välja mellan.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatsen i Apelviken stängd

Er det oe nytt om stellplass muligheter i Varberg. Skal ta ferge kl.07:00.
Om man frågar i biljettkontrollen så får man stå vid färjelägret. Lite oväsen från truckar od tidigt, men man skall ju ändå upp tidigt.
 
Toppen